IWC only (Deel 3)

Zou eens tijd worden

Zo te zien heeft het patroontje van eerdere prototypes het niet gehaald.

1 like

Banden voor horloges die niet meer in de huidige collectie zitten staan niet online als je dat bedoelt? Meestal zijn ze nog prima na te bestellen, dat verwacht ik hier ook. Gewoon even checken bij een AD of een van de mensen hier op het forum die IWC gecertificeerd zijn.

1 like

Had Genisis ook al een PB bericht gestuurd en de originele band kan ik hem leveren.

8 likes

BoR op de Mark XV en de 3289

32 likes

9 likes

Een vraag voor de ervaringsdeskundigen hier, momenteel ben ik aan het oriënteren voor een nieuw horloge en twijfel tussen de Speedmaster en een IWC Ingenieur. Beide mooie horloges en heb ze allebei al gepast bij de AD.
Wat is jullie ervaring qua draag comfort?
Na het passen heb ik het idee dat de wat platter is en de band ook iets “soepeler” waardoor deze misschien beter draagt maar dat is moeilijk in schatten met een horloge een paar minuten op de pols.

Ik denk dat ze dat wel gaan doen. Vaak doen ze smooth en met een patroon, 2 opties.

1 like

Speedmaster is saai, Ingenieur is cool.

Band van de Ingenieur is heel goed, en mocht je toch niet de perfecte fit kunnen vinden dan is er nog een alternatieve clasp met micro adjust.

:+1:t2:

5 likes

Ingenieur is saai, Speedmaster is cool.

Band van de Speedmaster is heel goed, en mocht je toch niet de perfecte fit kunnen vinden dan is de micro adjust gewoon geïntegreerd in de clasp van de band.

:+1:t3:

Het is maar in welke kroeg je het vraagt @Buja

6 likes

Je haf het eerst over een andere sluiting. Wat bedoel je precies?

Edit: dat was @Sanderrr

Ik zeg deze :black_heart:
Wij van WC eend :grin:

11 likes

In dit topic is het een retorische vraag… Maar ik heb ook beide om de pols gehad en alleen de Ingenieur gaf me een kick. Welke op mijn wensenlijstje staat laat zich (niet) raden. Zoveel klopt aan de Ingenieur en ik snapte het pas toen 'ie op mijn pols zat.

14 likes

Geweldig duo. :ok_hand:t3:

1 like

De vlindersluiting is wel veel mooier dan de micro adjust clasp. Daarmee voelt het een beetje als een president bracelet met een clasp erop.

Deze kleur staat zo’n chrono goed zeg! Wat een lekker ding zo :slight_smile:

Om nog maar eens een ingenieur te showen.

Wat al een paar maanden in m’n hoofd zit:

Intussen druk bezig het budget wat op te rekken😇

25 likes

Lijkt mij een super horloge om de hobby mee te eindigen… deze gouden. :yellow_heart:

Is een beetje korting bij de AD al mogelijk? Op Chrono24 staan ze in ieder geval al onder de veel te hoge listprijs

https://chrono24.app/iwc/iwc-ingenieur-automatic-40---iw328702---full-gold--id40367074.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

1 like

In de mooie gelegenheid om hier wat zinnigs over te zeggen. Ik vind ze lastig te vergelijken, Speedmaster is ten eerste een chronograaf en de Ingenieur niet. Comfort van Ingenieur is beter hoewel de band van de Speedy smaller tapered maar wel ‘goedkoper en rammeliger’ aanvoelt. Speedy is meer hoekig met scherpere randen waar de Ingenieur meer verfijnd en rond is, niet gek natuurlijk door het Genta design. Daarbij komt natuurlijk ook het prijsverschil, 7700 list vs 12900. Nagoed, ik dacht ik zet ze even naast elkaar voor je. Hier met de Micro adjust clasp erop bij de Ingenieur, welke niet het mooiste is maar absoluut heel fijn is in de zomermaanden.

19 likes

Met name dit is lastig te verkroppen als je erbij optelt dat je een simpele automaat vergelijkt met een co-axial chronograaf.

3 likes

Een listprijs van 50k voor een gouden horloge is echt niet leuk meer. De ingenieur 51k, speedy ook al 47k voor horloges die los van het goud heel basaal zijn.
Voor dat geld staat het gewoon niet meer in verhouding met wat je van haute horlogerie merken kan krijgen op de tweedehands markt.

3 likes