Nog steeds erg content met deze en kan gerust zeggen dat het een blijvertje is.
Nee, nog niet. De aqua greep mij echter wel meteen maar ik ben bang dat ik niet kan wennen aan die PCL’s. Om diezelfde reden heb ik ooit ook mijn Milgauss GV weer verkocht.
Precies de reden dat ik de zwarte gekocht heb en de Aqua wijzerplaat erin had willen laten zetten. Maar eerst andere plannen…
Is een plaatwissel (al) mogelijk via IWC?
Dat gaat niet gebeuren is mijn vermoeden.
Referentie klopt dan niet meer…
Althans niet via de officiële IWC weg.
Inmiddels heb ik ook wat filmpjes gezien waarin de 1832 inderdaad voorzien wordt van een nieuwe wijzerplaat (dus met Luminova). Maar ook eentje die de originele wijzerplaat behouden heeft (dus vervanging niet nodig). Ik weet niet of ze überhaupt nog de oude wijzerplaten met tritium hebben maar waarschijnlijk mogen die wettelijk niet meer uitgeleverd worden…
Voor de echte verzamelaar is dat natuurlijk een doodzonde (bij vintage Rolex fora worden hele pagina’s geschreven over service dials die het karakter van het origineel verpesten). Maar voor de doelgroep (rijke mensen die voor de verandering ook eens een vintage willen dragen omdat het best hip is of omdat B. Pitt er eentje droeg in die F1 film?) maakt het waarschijnlijk niet uit…
Is wel toegestaan, heb dit teruggekoppeld met een IWC Platform maar de kosten zijn erg fors + de oude plaat komt niet retour.
Heb net het bitje ontvangen om de lunette schroeven te kunnen demonteren en alleen de prijs hiervan zal menig horlogemaker [ ik zelf ook niet ] fijn vinden. Prijs € 318,-
En dit is nog maar een van de vele nieuwe tools die nodig zijn om veilig en zonder schade aan zo’n horloge te werken.
Bijzonder maar leuk om te weten. Wel raar dat je de oude plaat niet meekrijgt. Zijn natuurlijk bang voor een handel in platen zeker ?
Zou bij Rolex nooit kunnen maar goed we hebben het over IWC hier.
Plaatje voor de sfeer.
Wat is het alternatief voor IWC certified horlogemakers als ze die dure tools niet willen/kunnen aanschaffen?
Ben je daartoe verplicht? Of kan je dan het horloge bij Richemont service center aanmelden en krijg je daar tenminste een fee voor?
Kan ze dan ook insturen maar leuk is het niet dat ze voor dit soort tooltjes de hoofdprijs durven te vragen. Heb het ook al voorgelegd en misschien is het een “foutje”
Ah. Toch wel een klasse klok hoor
Ik heb de stalen band eens van mijn mark xv gehaald en wat bandjes geprobeerd die ik liggen heb met quick release springbars…
Allemaal leuk, maar we gaan zien of het wint tegen de stalen band. Die draagt echt ongezien comfortabel. Voorlopig zit de zwarte tropic erop
Deze “sailcloth” rubber strap lijkt me ook een mooie match…
Of een beetje frisser van kleur
Jullie meningen zijn zeker welkom!
Dankjewel
Heel tof, je hebt natuurlijk een persoonlijke voorkeur/stijl maar hij kan ze allemaal hebben kijk ook eens naar een kaufmann texstrap
Dat is een feit. Alles werkt
Leuke straps! Wel aan de prijs ook, maar het zou niet misstaan. Bedankt voor de tip
Voorlopig houd ik het hierop: een oud Bulang bandje die al een paar jaar ligt te verstoffen. Past wel bij de stijl imho
Hoi Ted jouw ingernieur is toch t vorige type? Heb u n referentienummer