Leuk! De stalen versie, die iedereen ook al overpriced vindt, vind ik persoonlijk een fijne bang4buck. Een ander heeft misschien meer eisen voor afgerond 13k, maar ik denk dat het je niet teleur gaat stellen.
Die Alpine Eagle van @Bap is ook zo’n plaatje van een horloge, maar zo in het goud is het helemaal smullen zie ik.
Voor mij zijn deze categorie gouden horloges nog wat buiten bereik, of meer buiten bereidheid om het ervoor te betalen vooral.
Je moet wat te wensen houden, dus de gouden ingenieur staat nu op het wensenbordje
Ik sta ook wel een beetje gekleurd in de wedstrijd hoor. Ik identificeer mij wat meer met iwc als merk dan rolex & ap.
Ja, ik ben nog even aan het wachten tot Delugs met de rubberen band uit komt voor de Ingenieur en in de tussentijd moet er een horloge weg uit de collectie, maar komen zal die er zeker!
En ik snap je identificatie met IWC, dat heb ik zelf ook namelijk Mijn allereerste speciale horloge was een IWC, dus ik blijf altijd een zwak voor ze hebben. Ingenieur, Pilot, Portugieser, Portofino, ik vind het allemaal mooie lijnen.
Voor mij heeft IWC maar 3 echt mooie duikhorloges gemaakt. De referentie 812, de eerste Aquatimer; deze Ocean 2000, referentie 3500 en de laatste de GST Aquatimer 2000, referentie 3536. Niet heel veel op dit thema maar wel heel fraai. Die 3536 heb ik al een paar keer gehad en wil ik misschien nog wel een keer terug in de verzameling. Allemaal uit de vorige eeuw trouwens…
Ik hoop echt dat ze deze weer eens terug brengen! Een moderne variant zou het best goed kunnen doen. Een soort van duiker versie van de titanium Ingenieur:
Ik denk dat als ze hem zo uitbrengen dat die dan wel weer zomaar een verkooptopper kan worden. Een mooie concurrent voor de onhaalbare titanium Yacht Master. Iedereen (behalve ik) wilt een duikhorloge op bracelet en de huidige Aquatimers zijn qua design te extreem voor de gemiddelde koper, dus dit is een mooie middenweg.
Zou helemaal geen gouden band willen op modern. Zou deze halen, en die overige 17k besteden aan een hele mooi vintage! Bijv een vintage daydate of een Omega constellation met brick bracelet in full gold. Best of both worlds!
Een vintage grand seiko in full gold staat ook op de lijst. Genoeg te wensen!
Ook IWC denkt dat de tweehands/vintage markt een kans maakt. Wel een beetje mosterd na de maaltijd volgens mij?! Alhoewel ze wel veel reviseren en van oudsher goed zijn in oude onderdelen op voorraad houden.
Bij IWC klagen de verzamelaars vooralsnog nog minder over service dials dan bij Rolex…Alle dials die ik zie zijn volgens mij Luminova, ik denk niet dat ze nog tritium dials uitleveren (sinds 1998/2000 niet meer). Voor veel merken worden vintage liefhebbers dan zenuwachtig maar dat is waarschijnlijk niet de doelgroep van dit nieuwe aanbod…
Ik trek de ruimte tussen kast en band slecht. Maar een integrated strap voor je 41mm IWC pilot vinden blijkt nog niet eenvoudig. Uiteindelijk geslaagd bij RubberB en via een Belgische dealer van dit merk gekocht. Vandaag ontvangen en gemonteerd. Ik vind het prachtig!
Sfeerimpressie: