Ik het bandje erg mooi staan. Precies de combi tussen casual en chique die het horloge past. Veel plezier ermee.
Staat er in de binnenkant van de gesp een ‘B’ ?
Destijds werden deze gespen gemaakt door Boucledor SA. Ben benieuwd of IWC ze inmiddels zelf produceert of nog steeds Boucledor
Er staat BRO, dus dat zal wel te maken hebben met de leverancier, maar ik kan er verder niet direct iets over terugvinden. Misschien weet @Horloge24 wel meer
Het is een elegante gesp met een fijne brush en een gepolijste schamfer. Mooie details, daar word ik als horlogenerd wel blij van
Dat zal waarschijnlijk Brogioli zijn. Die maken ook de band voor de Mark XX en vele andere sluitingen en banden voor Richemont, waaronder de Lange Odysseus.
Zeker! De hele wijzerset is gewoon eleganter en unieker dan de mk 16 en hoger.
Ik vind het ook fijn dat de uur en minutenwijzer gepolijst is ipv matzwart zoals de 16 tot 18. Bij de 20 hebben ze dat toch al teruggedraaid dacht ik. Het is bij mijn 15 ook wel nodig voor de afleesbaarheid met dat spiegelend saffier erboven
Een aantal jaren terug heb ik een hele tijd overwegen dezelfde te kopen. Met een stalen band en een extra bruine band. Het is uiteindelijk een Zenith Chronomaster Sport geworden.