IWC only (Deel 3)

Dat kan ik me voorstellen! Mooie foto’s van een heel mooi stuk :ok_hand:

Ik ben er zo goed als uit dat de blauwe mijn volgende aanwinst wordt. Eerst nog een paar stukken verkocht krijgen :blush:

5 likes

Prachtig ook, die blauwe.

Ik koos voor zwart:

En voor de verstelbare sluiting.

26 likes

Hier ook veilig zwart

24 likes

21 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

19 likes

Nadat ik een ingenieur bij de dealer heb gepast, staat deze hoog op het (steeds langer wordende) wensenlijstje.

Helaas greep ik mis op een ingenieur voor een echte dumpprijs en moet ik eerst nog maar wat extra funds vrijmaken. Dan kijken we later in het jaar weer eens verder.

4 likes

Ik heb de indruk dat de Ingenieur toch meer en meer van de grond komt. Niet toevallig nu de gangbare prijs onder de 10k aan het zakken is.

Mooi om te zien dat ze wat aandacht krijgen ipv de alomtegenwoordige Submariner voor deze prijsklasse :ok_hand:

3 likes

Jeez dat is een mooie prijs!

Afgelopen donderdag ook kunnen passen. Prachtig hoe de dial met het licht speelt.

Nu rustig nadenken wanneer deze er gaat komen en welke kleur. Wel meteen de met de verstelbare sluiting gok ik.

Blauw, komt met full brushed bracelet
vs.
Aqua, komt met brushed outerlinks en polished center links.

14 likes

prachtig :+1: :+1:

1 like

Allebei erg tof! Ik vrees dat ik persoonlijker eerder klaar zou zijn met de aqua variant en dat zou voor mij de reden zijn om voor de veiligere blauwe te kiezen.

1 like

:raised_hands:

Broertje zegt hallo :wave: cal 67… mijn kinderen zouden het moeten weten :sweat_smile:

10 likes

Zwart was voor mij de veilige keuze. Blauw, Aqua of wit zou mij waarschijnlijk te snel gaan vervelen.

25 likes

Mooi en net exemplaar! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

En ook heel mooi, laat maar doorkomen deze voorvaderen van de Portugiesers.

2 likes

Wel eigenlijk is dit een tijdgenoot van de Portugieser en geen voorvader. Dit zakhorloge is uit 1943, dan waren de eerste “Portugieser” polshorloges al verscheept. IWC heeft voor de wijzerplaat van de Portugieser polshorloges designs/layouts gebruikt die er al waren van de zakhorloges.

3 likes

Ik zou in de keuze goed kijken naar wat je nog meer hebt in de collectie. Ik heb ook getwijfeld maar uiteindelijk de aqua gekozen en totaal geen spijt van. Toch een wat andere kleur maar “versatile” genoeg om overal bij te kunnen dragen.

22 likes

Ik heb de Aqua overlaatst nog eens gepast in de IWC boutique in Antwerpen en vind’em “universeler” dan eerst gedacht. Met binnenlicht of weinig licht zie je vaak gewoon een “speciale donkere” plaat. Het is pas in buitenlicht of fel licht dat het explodeert :star_struck:

4 likes

Zwart zou voor mij te veilig zijn. Vandaar blauw of aqua.
Heb ook een knal oranje zomers dive horloge van Christopher Ward (C60 Reef Tuba Orange).

Mis wel iets groen in mijn collectie. Heb zwart, wit, blauw, oranje, silver-ish al in mijn collectie en was wel op zoek naar iets groen of in die richting.

Dus lekker wat kleur om af te wisselen zoals je al leest en ziet. Heb nog een horloge met rood als accent kleur in mijn vizier.

Ach ja, eerst die rode erbij en dan rustig plannen of het blauw of aqua wordt. Waarbij ik richting aqua neig op dit moment.

11 likes