Dit dus. En nu rap naar de winkel, opnieuw passen, flitsende spiegelfoto maken, tot de conclusie komen dat het prima kan, shoppen en genieten van dat ding!
XVIII voor de volledigheid. ![]()
Als je hem om hebt gehad en je twijfelt, dan zou ik voorzichtig zijn. Mogelijk blijf je dan voortdurend twijfelen. Zo’n foto zegt niet zoveel.
![]()
Hier een foto van wat meer afstand, via een spiegel oogt het nog veel kleiner.
Mijn pols is 17cm, de lug to lug van deze IWC 3711 is bijna 2,5mm langer dan van de Mark XX. Kan gewoon. Hangt niet over de pols heen. Ook al lijkt dat wel zo oo foto’s.
Die ervaring deel ik eerlijk gezegd ook. Vergelijk hem anders met de Pilot Spitfire die net wat andere proporties heeft.
40mm is geen wandklok, ja hij oogt wat groot maar dat hoort juist bij deze iwc.
Het is ook een Pilot he, mag (hoort) wat groter zijn ![]()
Ik zeg doen! Super mooi die XX. Komt er hier ook nog wel een keer.
Ja inderdaad, de dials ogen groot vanwege de smalle bezel maar de mark xx voel echt goed om de pols.
Bedankt allemaal! Ik post hierbij maar alle foto’s die ik van de Mark XX gemaakt heb. Ik dek dat het net geen overhang heeft en er van een afstand/mirror shot prima uit ziet. Het zal alleen even wennen zijn omdat ik voornamelijk kleinere horloges draag.
Haha zat er net naar te kijken ![]()
![]()
Ik heb zowat alle generaties van de pilot gepast en de geheimtip is de Mark XVI voor mensen met onze polsmaat. XV natuurlijk ook, maar die is weer een stuk duurder. De XVIII heeft trouwens net langere lugs dan de XX.
Geweldig horloge en mooie ‘moderne’ fit, echt niks mis mee ![]()
Hij zit precies goed hoor. Zoals anderen ook zeggen, het is een Pilot watch, die mogen groter zijn.
Overigens maakt een mirror shot helemaal niks uit. Je kijkt toch niet naar je horloge via de spiegel
En hoe het er voor anderen op een afstandje uitziet zou niet moeten meespelen toch. Het gaat er om hoe jij hem er uit vindt zien als jij naar je pols kijkt, want dat is hoe je 99,9% van de tijd je horloge ervaart.
En je weet hoe het gaat met horloges. Je bent nu kleine horloges gewend en twijfelt of deze te groot is. Maar als je deze een week draagt ben je er alweer aan gewend en voelen de kleinere modellen weer klein als je die voor het eerst om doet. En na een paar dagen ben je daar weer aan gewend… etc
Geweldig horloge. Die foto echter…![]()
Volgens mij kan het prima @milanftw
Mijn polsomtrek is 17 cm.
Zoals andere leden ook al aangeven is het een flieger, die mag best wat groter zijn.
Foto’s geven vaak een vertekend beeld. Je went snel genoeg aan het formaat.
Draag de Mark XX met net zoveel plezier als mijn 36mm Explorer.