IWC only (Deel 1)

nog een paar, omdat ze zoooo mooi zijn

12 likes

Ik vraag me af hoe vaak ze dit nog gaan uitventen na de mark 12, portofino 3514

kopie, en vorig jaar de 3270 07 tribute . Deze zijn ook bij de AD te verkrijgen lees ik, en Cosimo watches liet er al 1 zien op IG. Dus die zit dichtbij het vuur blijkbaar. Beetje veel geld vind ik ….

1 like

Misschien net zo vaak als de Omega Speedmaster ?

Die bedoelde ik inderdaad, de GST duiker van titanium uit 1990

Ik heb dit horloge wel aangeschaft. Draag het horloge niet. Het horloge is in nieuwstaat. Zijn ± 3000 van deze horloges gemaakt in titanium. Horloge is ontworpen toen IWC nog niet onder de Richemont groep viel. Snap zelf eigenlijk niet zo goed waarom deze horloges nog relatief zo goedkoop zijn.(Oke het is geen rolex…) Maar voor mij echt een toekomstige klassieker. Heb zelf ook 2 subs. (14060m en 116610LN) vind persoonlijk alleen de Iwc Aquatimers van voor 2009 vele malen mooier en zeldzamer. Dus mocht ik ooit mijn duikhorloges verkopen. Gaan eerst de Rolexen eruit en dan pas de IWC’s.

11 likes

Prachtig horloge!

Maar ja. Relatief goedkoop is natuurlijk ook relatief.
Vergelijken met een Rolex lijkt me niet relatief. :wink:

Ik vind dit ook van de pilot chrono uit de jaren 90 en de doppelchrono. Allemaal zeer toegankelijk. En vele malen mooier dan de huidige iwc lijnen. Zeker als je het afzet tegen bijvoorbeeld een speedy. :see_no_evil:

:v:

Mooi, maar jammer dat je het horloge niet draagt. Als ik zo’n mooi horloge had, zou ii er lekker van genieten. :slight_smile:

2 likes

Klopt helemaal. Maar bedoel meer ten opzichte van de nieuwprijs. Deze horloges met kleine oplage worden nog steeds rond de nieuwprijs van toen aangeboden. Mijn rolex no-date 14060m uit 2011. Heb ik voor 3600 euro nieuw gekocht. Kijk is waar die nu voor gaan.

1 like

Right. Maar dat is Rolex… en een uitzondering.

Bijna alle andere merken zijn over het algemeen gunstig geprijsd gebruikt.

Trouwens toen ik mijn eerste portugieser kocht heb ik hier €4250 voor betaald. Dat lukt niet meer bijna tweedehands niet meer.

Later (10jaar geleden)nog een portugieser rattrapante gekocht. Super gaaf, maar ook relatief nog steeds betaalbaar en ondergewaardeerd.

Ach lekker genieten.

:beers:

1 like

Een van de mooiste Aquatimers van IWC.
Gewoonweg schitterend.
Je moet het wel dragen, zou ik wel doen.

Ja vind die best cool! alleen weer jammer dat de pushers en kroon beetje afsteken bij de kast :frowning:

Ja misschien toch maar weer is gaan dragen.
Ik grijp eigenlijk altijd snel weer terug naar de andere aquatimer. Draag dit horloge 90% van mijn tijd.

10 likes

Draagt iemand hier hun heruitgebrachte retro versie van de Aquatimer?

6 likes

Paar keer uitgeprobeerd. Mooi horloge! Alleen voor mij te groot. (44mm)

Dinsdag naar de dokter. Hard nodig.

6 likes

Maak en post gerust enkele voor en na fotos. Altijd interressant.

1 like

Ik ben geen ster in foto 's maken maar wellicht als er morgen tijd voor is dat ik dat even op werk doe, daar staat een goeie camera!

Mijn eerste post in dit topic😁

Supermooi!:heart_eyes:

23 likes

Zeker mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Super!