IWC only (Deel 1)

Mooie foto !

Waarom zit er de verkeerde kroon op? Lijkt wel een onion shape crown vanaf deze hoek :slight_smile:

1 like

Sjieker dan Rolex? Het heeft in ieder geval meer klassieke looks maar dat heeft de datejust ook. Deze IWC heeft geen inhouse uurwerk en daarom minder in trek dan een Rolex, waar veel mensen het toch kiezen vanwege naam en faam. Jammer dat je het te weinig draagt, maar hier verkopen is altijd een goede optie. Gebruikt zo’n 2000-2500 euro waard, afhankelijk van de staat, succes!

Zit wel op de ‘Son’, maar die is er mi niet met een zwarte dial…?

image

Overigens wel op een replica (?)

image

2 likes

Thanks, een nepper of een mod dus. Zou het niet aanraden want onion crowns zijn heel slecht voor de “crown stem”. Komt teveel kracht op te staan. IWC heeft daar veel problemen mee gehad.

1 like

lekker kort door de bocht…:+1:

Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag. Ben je ook natuurlijk niet toe verplicht, maar je ontwijkt de vraag nu wel met dit verweer. Het is dus geen replica? Ik heb een echte hier liggen:

3 likes

Het is toch het één of het ander…?

ging mij meer op de manier, zoals het werd gebracht is zelfs het woord ‘mod’ een vier woord :roll_eyes:

kan bevestigen dat alles origineel IWC is en dat ik hem zo echt helemaal af vind :heart_eyes:

sorry maar ik zit hier niet om aan een ieder te bevestigen of bewijs te leveren dat het een originele IWC is, mijn mening is dat je hier niets dan origineels hoort te posten.

Als jij daardoor gelijk aanneemt dat het geen origineel is is mij een zorg :grin:

beetje zielige aanname

zoals als geschreven ik voel me niet geroepen om bewijs te leveren omdat jij twijfelt :+1:

ander onderwerp maar weer :slight_smile:

Ok prima! Maar ga hier dan niet verkondigen dat dit een originele IWC is. Ik twijfel niet, het is niet origineel. Ga dat maar iemand anders wijsmaken. De echte Mark XVI is niet met deze kroon uitgevoerd, klaar. Fijne dag.

2 likes

jij ook :hugs:

Ik zou het toch erg leuk vinden als je kan vertellen welk bijzonder type het dan wel is. Volgens mij komt er namelijk geen Mk XVI uit de IWC stal met een zwarte dial én een uienkroon.

Verongelijkt doen is misschien grappig, maar daar worden we allen niet veel wijzer van…

3 likes

ik ben helemaal niet verongelijkt was meer de manier waarop er gereageerd werd, jij stelt een normale vraag en daar krijg je gewoon een antwoord op:

De kroon zit idd niet standaard op een Mark XVI maar wel op een ‘Son’ uit de F&S serie en deze ’ Son’ is identiek aan de ’ Mark’ (behalve de wijzerplaat/wijzers), het is dus de kroon van de ‘Son’ en ik vind deze uitvoering, die idd niet origineel IWC is maar wel met originele IWC onderdelen, mooier dan de originele ‘Son’

2 likes

Helder, :+1:t4:

Overigens werd er mi in eerste instantie niet vreemd gereageerd, werd gesteld dat het een nepper zou zijn óf een Frankenwatch.

Het laatste is het geval, niets mis mee als jij het mooi vindt, echter (zoals je zelf ook al aangeeft) niet origineel IWC.

en dat is dus persoonlijk :slight_smile:

1 like

:wink:

2 likes

Dat is zeker waar! En in algemeen voor een volgende keer (want deze discussie begon met een heel normale vraag “Waarom zit er de verkeerde kroon op? Lijkt wel een onion shape crown vanaf deze hoek”):

Of helemaal niet :rofl: Relax people!

1 like

Recent in het bezit van mijn eerste IWC. De 3706-003. Vind deze puur en strak. Niet te grote kast. Naar mijn mening perfect. Nog wel het bandje vervangen voor een nieuwe croc van Kaufmann. Heb denk ik het virus te pakken :heart_eyes:

11 likes