IWC only (Deel 1)

Over z’n politiek zeg ik maar niets. Maar, hij heeft wel smaak hoewel ik het huidige model wat minder vind.

5 likes

Blijft een van mijn favorieten:

21 likes

Erg mooi, welke model is dit?

Portugieser chronograph, ref 371446

Very nice!

Zal maar niet zeggen dat ik weet dat die ook een hele rits vintage rolex bezit… :speak_no_evil:

Eh en dan niet die wij ook kopen. Nee de best of the best. :rofl:

Zal ik dat eens uitleggen…

Als de minuten wijzer net voor het datum venster staat, dien je normaliter te wachten om te weten welke datum het is.

Bij deze optie niet. Je weet gewoon, omdat je gisteren en morgen ziet welke datum het vandaag is.

Echt waar. :v:

Mooi man, een oplossing bedenken voor een probleem dat niet bestaat. Wel echt iets voor de horlogeindustrie.

2 likes

Vandaag de blauwe gepast. Heel mooie donkere kleur blauw. Zeker jammer van de witte datum. Mijn voorkeur ligt (ook rekening houdend met andere in mijn collectie) bij de zwarte.

1 like

IWC Big Pilot bronze :heart_eyes:

6 likes

Jij hebt/had(?) toch een petit prince chrono pilot?

Terug op de markt nu?

Ja blauw is mooi, maar is het ook een blijver? Ik wil t geen modekleur noemen maar je snapt wat ik bedoel.
Zwart kan altijd. En de datumschijf is ook zwart :slightly_smiling_face:

Mijn lpp chrono staat momenteel te koop. Als je een moest zoeken :blush:

De chrono heb ik gehad. Dat is al een tijdje geleden. Collectie is geëvolueerd naar enkel Rolex en dat wil ik doorbreken. Vandaar dat ik op zoek ben naar een mooie business casual horloge. Geen pilot dit keer.

2 likes

Dit is een erg mooi horloge!

ik heb zelf gemengde gevoelens over IWC. De Portuguese is erg fraai om te zien maar vind ik te duur voor wat je ervoor krijgt met het ETA uurwerk. De dikke (letterlijk) Ingenieur met geïntegreerde band staat wel op mijn lijstje en mag je natuurlijk alleen dragen als je ‘Ingenieur’ bent :wink:

Ik net omgekeerde beweging. Net mn eerste rolex gekocht, n explorer 1.
Ligt nu bij AD id kluis tot mn 45ste verjaardag zidat mn garantiekaart speciale datum heeft. Beetje emo maar dan zal ik m hopelijk nooit verkopen.

IWC: enige wat ik nog zou willen is big pilot PP als blauwe onderdeel collectie maar zelfs met 18cm pols vind ik t groot en durf niet. Nu ik verklein in formaat vrees ik dat t er nooit v zal komen. Maar zeg nooit nooit

Business casual: portugieser chrono? Of ja, 7-days zwart :ok_hand:t5:

Ik denk dat ze geleidelijk van de ETAs gaan afstappen. Die 150y serie op portugiese chrono al nieuw caliber. Hopelijk rollen ze dat uit?

Ja ik hoop het ook, ik weet dat er veel verschillende meningen zijn over niet ‘in-House Movements’ in luxe merken maar bij mij hoort het toch een beetje bij het elan van luxe merken om een inhouse Movement te verwerken in hun horloges. Misschien ben ik daar beetje rechtlijnig in…

Ik zag laatst een perfecte Tudor black bay replica voorbijkomen met een echte Zwitserse ETA erin verwerkt. Voor iets van 500 euro, dan ga je toch stiekum twijfelen als je voor een echte >2500 moet neerleggen met ook een ETA erin…of is dat heel raar gedacht?
Dat gevoel krijg ik nu vaker als ik een ETA zien in een luxe merk van >2k€

2 likes

Idem. Is ook de reden geweest mn vorige IWCs (portugieser chrono en pilot chrono) te verkopen.

IWC is al zo duur met stevige afschrijving.

Ondanks de “niks mis met ETA” en “IWC past de ETA aan”. Toch knaagde het.

De chrono doet het voor mij niet.

Ik vind de 7 days heel mooi en de jlc geophysic true seconds begint ook hoger op het lijstje te komen. Ik wil echter geen tweede lichte wijzerplaat en ik wil mijn milgauss niet kwijt.

Explorer top. Ik heb gekozen voor de sub voor het weekend en buss.casual van ander merk.


Hallo , nieuw hier op dit Forum,net terug van vakantie,mijn eerste IWC mee uit Monaco,weet elke minuut hoe laat het is:joy:

16 likes