IWC only (Deel 1)

Zal het resultaat zeker laten zien. Is geen “als nieuw” restauratie geworden, is het horloge van mijn vader geweest wat hij 30 jaar iedere dag gedragen heeft. De krasjes/patina horen bij de historie.
Nog wachten op een laatste onderdeeltje op dit moment.

1 like

Maar waar kijk ik naar, een Titanium Ingenieur? Of gewoon een slim aangelichte foto?

1 like

In een Inge hoort een pellaton uurwerk en geen simpele ETA

Zou handig zijn van @Simba10 om bij zo’n foto het referentie nummer te vermelden. Voorkomt veel onduidelijkheid en zoekwerk voor de liefhebber :wink:

Ik gok een ‘3239’

Ik denk het ook. Door de belichting lijkt het staal wel op titanium.

review van de 3239:

Hij is niet van mij hoor. Excuses als dat zo over kwam. Mooi is hij wel.

6 likes

IWC is het niet met je eens. De skinny Ingenieur kwam alleen met ETA, zelfs kwarts. Zonder gebruik te maken van de ebauches had IWC mogelijk niet eens meer bestaan. In de jaren ‘80 en ‘90 deed IWC eigenlijk niet anders dan ETA gebruiken. En de 3521 had een JLC motor.

3 likes

Hot damnnn zeg whowww

Lekker.

Edit: geen idee waarom deze foto op zn kant ligt…

22 likes

Met iPhone alleen het originele formaat gebruiken, foto’s in andere formaten worden gekanteld weergegeven :slightly_smiling_face:

Met de eerstvolgende iOS update wordt dit probleem opgelost (heb ik van horen zeggen).

1 like

Ik snap dat ze in de slappe tijd teruggevallen zijn naar goedkopere ETA uurwerken. Echter de vintage uurwerken hadden gewoon een pellaton uurwerk. Na de Quartz crisis zijn helaas nog maar een aantal series geproduceerd met het pellaton systeem. Dit was wel een nieuwer caliber dan de vroegere modellen.

Kreeg vanochtend een mail van de Iwc conciërge dat mijn garantie periode verlengd is tot en met 2025. Had het niet verwacht aangezien ik het gisteravond pas heb aangevraagd en de initiële garantie al een maand verlopen was. Zeer netjes van Iwc! :+1:
Deze jongen hoef ik mij de komende jaren dus geen zorgen over te maken.

20 likes

Heeft iemand onderstaande iwc in bezit op het forum?
image

7 likes

En misschien een idee was een rubber band met sluiting kost?

1 like

Volgens mij 240 voor de rubber band en 100.voor de stalen gesp. Schitterende IWC trouwens, staat te koop bij Wien toch!

1 like

Ja inderdaad bij William. Iets boven budget nog helaas maar kijken mag… beetje informatie inwinnen.

1 like

Zo te merken aan de reacties is het niet een populair model?

Dit is inderdaad geen hardloper :joy:
Valjoux 7750 uurwerk zorgt voor een hoge kast
Daarnaast blijft chrono en duiker een rare combinatie
Heb het horloge gehad omdat ik het wel mooi vond
Houd rekening met serieuze afschrijving als je er op uitgekeken raakt
Ook niet makkelijk in te ruilen hoewel je met Jaap altijd zaken kunt doen

1 like

Daar was ik al bang voor, wat een pech dat ik die nu net mooi vindt. (nog niet omgehad, dus kan tegenvallen) Afschrijving snap ik dat erbij hoort en mag met een hobby ook, ben dan wel benieuwd wat hij af zou schrijven in een jaartje.