IWC only (Deel 1)

Helaas wel vaker met IWC horloges dat ze in mijn ogen een paar mm te groot zijn. Erg jammer!

Yep, want ik vind hem echt prachtig. 38/39mm had voor mij perfect geweest!

Prachtige uitvoering die zwarte!!

Het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk. Een collega van me met 17-18cm polsen draagt de reguliere portugieser 8 days hand wound 43mm en dat staat hem echt goed. Heel mooi horloge. Het is meer aanwezig, maar in lijn met de portugieser geschiedenis, dus dan mag’t imho :wink:

Deze dus:

17 likes


Hallo allemaal, mijn eerste post begin ik hier, want toch een merk die mij zeer begeert. Lees al lang mee, en nu toch maar eens meedoen :slight_smile:

17 likes

Welkom, dat is idd een begeerlijke Ingenieur!:heart_eyes:

25 likes

Late reactie, maar het is ongeveer anderhalf jaar geleden gelukt om de Portugieser te kopen via Chrono24. Nog steeds in bezit ervan! Staat waanzinnig mooi. Al heb ik mijn password van dit forum weer eens opgezocht. Het jeukt toch een beetje, ergens spreekt de simpelheid en looks van een pilot (Mark XV of tribute) mij aan. Kan het niet weerstaan om zo nu een dan weer eens naar deze modellen te loeren op het internet.

Wellicht een ruil of koop/verkoop voor in de toekomst.

Bijzonder verhaal! Als nieuwkomer net gelezen!

Af en toe een stukje ontspanning met de IWC om.

2 likes

De Mark XV is zeker een pareltje :slight_smile:

10 likes

Absoluut! :ok_hand:t2:

10 likes

Nice, maar welke bracelet zit daar op? Lijkt wel de bracelet van de 3706, maar die van mij past er niet op??

Dit is de originele 19mm pyramid bracelet van de Mark XV referentie IW325307. Jij hebt de IW325301 lijkt mij.
Ik heb daarvoor nog een originele ongedragen IWC Mark XV band in het blauwe gedeelte staan. Ik heb mijn Mark XV verkocht, omdat ik het eigenlijk bijna niet meer droeg.

6 likes

Aha ik ga eens zoeken naar die strap, heb je een ref nummer ervan toevallig? Ik heb nog 4nieuwe verschillende IWC bandjes voor de XV dus helaas!

Jazeker, het is de IWA05514. Niet goedkoop, heb ze al rond de 800 euro op Ebay zien vertrekken.

Momenteel kost een nieuwe IWA05514 € 1230,-

Heb ik dan mogelijk de referentie verkeerd? Want deze band is al rond 2006 vervangen en veelal kan je oude stalen banden niet meer kopen via in dit geval IWC. Zou bijzonder (en goed) zijn als deze nog te koop is.

Heb net geprobeerd om de IWA05514 in het winkelmandje te zetten en dan krijg ik pas de melding dat hij niet meer te bestellen is. Dus je hebt helaas gelijk.
Alleen de vlakke schakel variant is te bestellen IWA13652 kost € 1430,-!

Bij het opvragen van de IWA05514 kreeg ik gewoon de prijs in beeld zonder vermelding :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Sinds gisteren is IWC twee keer vertegenwoordigd in mijn collectie. Veel modellen vind ik te groot voor mijn pols, maar zeker met steeds meer in-house uurwerken vind ik het merk steeds aantrekkelijker worden.

19 likes

Deze laat zich niet makkelijk :camera_flash:

16 likes