IWC only (Deel 1)

Die Spitfire heb ik ook gepast en durfde toen de trekker niet over te halen, maar wat een cool ding is dat toch. Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig! Klein beetje jaloers op zelfs :smiley:

1 like

“Nieuwe” aanwinst…

12 likes

De kleine prins, doet meer voor mij dan mijn gmt’s met :crown: :face_with_hand_over_mouth: ben ik inmiddels achter… prachtklok

18 likes

En hoe draagt hij? Niet topzwaar?

1 like

Net pas voor het eerst om, maar lijkt prima!

1 like

Snap ik helemaal. Ik baal zo dat deze maat voor mij gewoon te groot is. Super mooi ding vind ik het en helemaal in de Petit Prince uitvoering :+1:

Is idd aan de maat maar moet zeggen verrassend comfortabel voor mijn 18,5 cm pols. Vond ‘m naast de speedmaster en gmt groot en zwaar, maar went erg snel😉

1 like

Mooi die nieuwe spitfire :sunglasses:

1 like

Wat voor uurwerk heeft de IWC pilot 36mm nou eigenlijk? Is het een standaard Sellita of Eta of een aangepast uurwerk?

IWC mocht geen ETA meer gebruiken dus zijn overstapt op Sellita uurwerken. Dus de 36mm heeft de Sellita tegenhanger van de ETA 2892, de SW300-1. Daarmee staat het datumvenster wel op de juiste plek.

Gaaf gefeliciteerd! De lunette is echt prachtig! Uit welk jaar is deze? Heb toevallig afgelopen weekend de voorloper of nakomer van deze referentie op de foto gezet bij het te koop zetten van mijn IWC catalogi:

4 likes

Mooie XVI! Inderdaad lastig! Wel knap gedaan met die diepzwarte wijzerplaat! De AR coating geeft vaak een blauwe gloed.

14 likes

Gave foto!

1 like

Dank je!!
De mijne is uit 2013. Heb hem gekocht op staal en rubberband bij gekocht.

1 like

23 likes

Mooi horloge en eigenlijk gewoon af, enkel minpuntje blijft voor mij de lume.
Is dat enkel lichtinval mbt de tip van de minutenwijzer?

1 like

Ja. Zelfde tip als de urenwijzer. Ziet er op de foto inderdaad wat vreemd uit.

Voor mij is de lume geen probleem. Dat datum had wat mij betreft echter achterwege kunnen blijven.

2 likes

Het stoort me minder dan bij andere modellen. Hij is redelijk netjes uitgelijnd. Al met al weer een mooi horloge. :+1:t2:

1 like

Komt door de schaduw van je telefoon in de hoek linksonder. Maar een prachtig horloge met een zeer fijne maatvoering!

1 like