IWC only (Deel 1)

Inderdaad veel beter dan op de Mark XVIII, dat is ook de reden dat ik 'm destijds heb verkocht. Het is nog steeds niet perfect, maar moeten ze het crosshair design weer terugbrengen, waardoor de de 3 uur index het datumvenster “raakt”

MIjn oude Petit Prince:

En mijn Photoshop concept van vorig jaar, met het nieuwe IWC uurwerk (uitlijning met de spitfire komt overeen). Maar ik ga maar eens therapie nemen voor die datumvensterobsessie, want ben ik nou zo gek…of…

3 likes

En nog een Photoshop poging met dat cross hair design (beetje). Dan lijkt zo’n datumvenster opeens perfect en niet meer te zweven ;-).

8 likes

Veel beter inderdaad dan bij de huidige 40mm.

Maar zonder datum en gewoon een ‘3’ zou nog veel beter zijn wat mij betreft.

3 likes

Inderdaad, maar dat zie ik niet meer gebeuren bij IWC. Een versie zonder datumvenster verkoop je aan connaisseurs en eentje met datumvenster aan een veel bredere doelgroep. Eigenlijk moeten ze beide versies maken. En de “no date” 1 mm dunner.

2 likes

IWC Pilot UTC

gaat naar het blauwe gedeelte.

8 likes

Staat er al 6 dagen toch? :wink:
Wel eentje met perfecte uitlijnen van het datumvenster! Ik heb de catalogus met een speciale UTC bijlage hier nog liggen (ook blauwe gedeelte). Ik heb mij er nooit zo in verdiept, maar het is eigenlijk een GMT functie dus?

Ik zie nu pas dat ze de typografie van deze generatie nu terugbrengen naar de nieuwe collecties. Ik vind het er gaaf uitzien.

Jvk, datum obsessie heb ik ook.
Ik heb dus deze verkocht omdat ik me mateloos stoorde aan de datum en vooral dan de witte schijf tov het blauw.
Ik kreeg t niet meer uit mn hoofd.
Zonder dat is dit watchperfection.

8 likes

Klopt :smile: en het is inderdaad een echte gmt functie en de datum is zowel naar voren als terug in te stellen met de onafhankelijk te verzetten urenwijzer.
Dit is ook het wijzerplaat ontwerp voor de big Pilot die later uitkwam, dus eigenlijk een Little Pilot :sunglasses:

1 like

Ja

Ik zie geen verschil …

Waarom dan

Dat is nog erger :joy:

1 like

Als ze dit uitbrengen in 39mm met het inhouse uurwerk, dan wordt het zeer moeilijk om nee te zeggen :heart_eyes:

Klopt, ik hoorde dit in een interview met de longines CEO ook vallen. No date verkoopt merkbaar minder blijkbaar :thinking:

1 like

Veranderende smaak of voorkeur en wat ik minder draag mag een ander goed thuis krijgen. Dat gebeurt eens in de zoveel jaar.:man_shrugging:

Ze moeten gewoon beide opties bieden. We leven nu in een tijd waarin mensen willen kiezen.
Ik vind zo’n datum best handig, maar hoe vaak moet je dit controleren. Kan je ook 's ochtends doen op je mobiele telefoon. Wellicht is het de extra complicatie die zo’n horloge interessanter maakt. Ik mis het niet op mijn Speedmasters iig.

1 like

Idem, ik vind het een gemak van die niet telkens te moeten instellen als ik wissel van horloges :blush: misschien ooit!

1 like

Sinds vandaag 3 maal IWC in de collectie:

32 likes

En zo gaat ieders horloge door ieders handen op dit forum Tom
Verrassend aangezien er slechts een “Selitatje” klopt in de kast van de Ingenieur
Blijft een heerlijke alleskunner en had 'm bijna weer “thuis” verwelkomt
Hij is in ieder geval in goede handen voor nu :wink:

3 likes

Eentje van mij. Waarom? Omdat het kan! :grinning:

10 likes

Oh, mooi vind ik ‘m… Staat op het Uhrforum!

4 likes

11 likes