Ik ben op zoek naar een horlogemaker in de buurt van Rotterdam die de kalender van mijn IWC perpetual goed kan zetten. Jaar, maand, dag van de maand staat allemaal goed. Dag van de week klopt alleen niet.
Naar IWC sturen kan ook maar gaat rond 1500euro kosten…
Ik hoop dat er iemand is met een beter alternatief.
Als het mechanisme verder goed is zou de wijzer afnemen en herplaatsen genoeg moeten zijn. Als er iets mis is met het mechanisme dan zit je aan een service vast.
Mechanisch is er niets mis meer, loopt nog keurig op tijd. Ik heb hem vanaf 2007 moeten doordraaien. Ergens is hij een dag versprongen. Ik denk idd dat het mogelijk moet zijn voor, voor een horlogemaker, de wijzer een dagje terug te zetten.
Bij het kalendermechanisme van IWC zijn weekdag, datum etc. met elkaar verbonden als ik mij goed herinner. Dat dan alleen de weekdag een extra sprong maakt is vreemd. Dan kan er toch mechanisch iets mis zijn. Dat hij verder goed loopt kan, het kalendermechanisme is een aparte module.
Als het uurwerk inderdaad verder goed loopt dan bieden ze bij IWC ook een kalender service aan. Kost beduidend minder en je weet zeker dat een expert eraan werkt.
Maar ik vind het geen goed teken als het horloge 12 jaar stil gestaan heeft. Zal wel een 79x61 uurwerk zijn en het lijkt me dan ook niet dat alleen een kalender service voorgesteld zal worden. Full service kost €1360,00.
Opgezocht in de prijslijst van IWC: instellen van de perpetual calendar kost € 195,- en het eerst keer is zelfs gratis. Natuurlijk onder de voorwaarde dat het uurwerk verder goed functioneert.
Bedankt voor je reactie Horloge24. Ik ben bij juwelier van Willigen r’dam (IWC retailer) geweest en hadden het over ca. 1500 euro. Dit zal dan de full service zijn. Na al die jaren stilstand loopt hij nog zeer aquraat. De kalender functie verspringt ook netjes tussen 23.45 en 24 uur. Het is echt de dagaanduiding die niet klopt. Voor een kleine 200euro wil ik hem wel laten maken maar 1500 ga ik niet meer inversteren. Ik ben van plan hem te verkopen en vind eigenlijk dat de kalender goed moet zijn.