Te koop
Heel gaaf IWC X Porsche Design horloge uit de eind jaren 70’.
Dit horloge is destijds ontwikkeld als echte toolwatch. Er zit een compass functie op onder de deksel en de band kan gebruikt worden om afstanden op kaarten te meten. De band is gemaakt van Delrin, een fraai hoogwaardig plastig dat destijds steviger was dan de titanium band van de eerdere versies. Ten slotte is de 3551 de opvolger van de 3510. De 3551 is uitgerust met een maanfase die je bij de 12 ziet op de wijzerplaat. Dit is heel gaaf gemaakt en zorgt voor een mooi contrast op de verder matte wijzerplaat temidden van de tritium markers.
Al met al een heel gaaf horloge dat model staat voor de innovatie en bauhaus-achtige invloeden die je later ook bij Porsche en Porsche design producten zag.
Link naar de website van IWC met een mooi stuk over dit horloge:
https://www.iwc.com/us-en/journal/iwc-porsche-design-compass-watch
Merk en model: IWC X Porsche Design referentienummer: IW3551
Diameter: 39mm x 12mm
Leeftijd: 1978-1979 (schatting)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): juli 2025
Factuur en/of certificaat: Niet van toepassing
Originele doos en/of eventuele accessoires: Niet van toepassing
Verzendkosten of afgehaald in regio: Eindhoven / Amsterdam / Roermond
Conditie (krassen, werking etc): In zéér goede staat, zeker voor zijn leeftijd. Meer foto’s beschikbaar op aanvraag.
Soort uurwerk en kaliber: Automatic cal. 375
Vraagprijs: € 3.650
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.