Ik heb deze mooie IWC Porsche Design titanium verkregen, in originele staat met garantie card en originele doos. Het is al een oudje uit 1992 maar ziet er nog zeer strak uit voor de leeftijd. Horloge loopt super, echter de subdials lopen niet meer… Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn en hoop dat hier iemand nog een idee heeft wellicht.
Er zit volgens mij een JLC caliber 631 ‘Mecaquartz’ caliber in. Horloge heeft al een nieuwe batterij maar dat maakt geen verschil. Het mechaniek lijkt wel te werken echter gaat de secondenwijzer helaas niet lopen… Hij lijkt ook heel schoon van binnen dus denk niet dat het vuil is.
Uurwerk technisch geen probleem ( ben ook JLC geautoriseerd) echter heeft IWC dit horloge geblokkeerd voor externe ateliers.
De chrono kan door verschillende oorzaken niet functioneren. Meest voorkomende is een defecte spoel of ingedikte olie.
In beide gevallen moeten de wijzers eraf en vooral de chrono secondewijzer kan bij terugplaatsing niet vast genoeg zitten, deze wijzer is voor mij helaas niet te bestellen. Dan is insturen de enige optie.
Helder verhaal! Dus een tikkeltje riskant als de wijzer niet meer goed vast zit bij terugplaatsen, dan moet hij naar IWC zelf? Is dat het waard of dan maar dragen zonder werkende chrono’s? Dat is even de vraag dan…
Alles behalve een batterijwissel is voor de IW3732 een ‘complete service’ à €890. De meeste worden ‘werkend’ aangeboden voor rond de €1500 zonder recente service.
Ik heb het model op de soft strap (IW3738) en de batterij is leeg. Als ik hem opstuur voor een batterijwissel van €30, en hij blijkt op een of andere manier een gebrek te hebben, is het alternatief meteen €890, en ik meen te hebben gelezen dat je door het horloge in te sturen automatisch akkoord gaat met de complete service, maar ik kan me vergissen. Zou wat zijn als je het niet kan betalen, wat dan? Sturen ze een deurwaarder? Zetten ze je horloge op catawiki? Misschien vooral bluf om het kaf van het koren te scheiden?
Dit klopt niet, de prijsopgave is vrijblijvend. En is er inderdaad geen deelreparatie mogelijk.
Zelf ben ik daar flexibeler in. Als ik zie dat er naast een batterij wissel met een kleine reparatie, weer een goed werkend horloge kan afgegeven, dan is dat in overleg mogelijk. Uiteraard moet ik er wel achter staan want knoeiwerk zie ik maar al te vaak! IWC wil daarin geen risico nemen en vanwege de 2 jaar garantie alleen een complete revisie aanbieden.
Gebrek aan onderdelen is de hoofdreden. Ze zijn afhankelijk van JLC.
Vreemd genoeg is dat nú nog steeds een probleem ondanks dat ze beide tot de Richemont groep behoren.
Ben level 60 geautoriseerd voor beide merkten als er er JLC op de wijzerplaat staat, mag ik het horloge wel repareren. Staat er echter IWC op de plaat, mag ík het ineens niet meer!
Dit al meermaals aangegeven maar dan worden er in Schaffhausen schouders opgehaald en er gebeurt niets.
Blijft staan dat ik alleen kan kiezen tussen €30 en €890 zoals @Horloge24 bevestigt. Ik zeg niet dat dat niet terecht is, maar zoveel plezier beleef ik niet aan één horloge. Ik koop liever 5 horloges van €200 dan één horloge van €1000. Of liever 10 horloges van €500 dan één horloge van €5000. Met dergelijke servicekosten haak ik persoonlijk dus af, ondanks dat ik het kan betalen. Voor €890 koop ik meerdere horloges waar ik veel meer plezier aan beleef. Variety is the spice of life enzo.