IWC Portofino 2016

Hi all,

Ik sta op het moment mijn eerste IWC te kopen en zou graag even willen dubbel checken hoe jullie over de deal/prijs denken.

Onderstaand wat specificaties:
Dit horloge wordt zelden aangeboden op MP. Een bijna nieuwe IWC Portofino IW356501 met de grote 40 mm kast. In sublieme staat en helemaal compleet met originele box, papieren, toebehoor en nieuwe zwarte IWC alligatorband.

Uurwerk: Automaat
Band: Leder, zwart, origineel IWC
Sluiting: vouwsluiting staal, origineel IWC
Afmeting: 40 mm zonder kroon
Glas: Saffierglas
Jaar: 2016

Eigenaar is tweede eigenaar.

Zoals velen zullen weten is deze klok 5300 - ik kan hem nu voor 2800,- krijgen.

Het voelt als een goede deal, maar wat denken jullie?

Zijn er nog vragen die ik moet stellen of zaken die ik moet uitsluiten

Mijn dank is groot:)

Op basis van foto’s zal je betere respons krijgen :+1:

1 like

Done - hopelijk helpt het:)

1 like

Onderhoudsgeschiedenis gekend?
Als die 6 jaar oud is heeft die er toch 1 nodig als die er nog geen heeft gekregen.
Model was ook niet echt populair, dat moet zich vertalen in een lagere prijs.

dank voor je reactie Klongly. Er is nog nooit een onderhoudsbeurt gedaan inderdaad, dus dit zal komende jaren moeten gaan gebeuren. Bedoel je dat?

En vind je 2800E dan niet een ‘lagere prijs’?

Hij was eerst ook 3200 in de advertentie van de verkoper, dus is al wat vanaf gegaan, maar dat zegt natuurlijk zeker niet per se veel

Deze werd via ebay verkocht

Helaas heb ik een echte IWC crush haha, en vind dit model ook heel mooi.

Ik ben op de hoogte dat ze nieuw ook beschikbaar zijn maar helaas zijn die bijna 2x zo duur (5300E), en dat geld heb ik niet nu…

Maar ‘mijn’ deal is prima, denk je? En heb je enige idee hoelang zo’n IWC gemiddeld meegaat?

Horloges van dit kaliber gaan een leven lang mee, mits deze goed geserviced worden.
Of deze echt is, daar kan ik je niet mee helpen.

Mechanische horloges zijn in principe goed te herstellen. Zeker IWC heeft onderdelen genoeg.

De verkoper heeft een doos / factuur etc. waar het referentie nummer op staat welke overeenkomt met het nummer op de klok. Dit zou in theorie ook vervalst kunnen worden maar heb er vertrouwen in.

Wellicht bel ik morgenvroeg nog even IWC winkel om te checken of ze het referentie nummer kunnen checken

Maar eigenlijk de belangrijkste vraag :smiley: -> zijn jullie het eens met het feit dat de prijs ‘redelijk’ is?

Veel dank allemaal voor de reacties, brengt rust in de tent

Ik zou m na aankoop n beurtje laten geven. Een complete service incl cosmetisch opknappen bij iwc zelf kost ca 500 euro.Dan heb je toch n mooi ding, waar je lang plezier van kan hebben. Prijs is gezien de vraagprijzen op chrono24 netjes.

Succes en laat m nog eens zien hier op HF!

Referentie klopt met de iwc site, het is een automaat, geen handwinder. Daar kan je evt. Ook op basis van het serienummer de juiste referentie erbij zoeken.

Dank, zou je aanraden om dat bij IWC op de PC Hoofstraat in Amsterdam te doen? Of juist niet, en gewoon lokale juwelier aangezien dat goedkoper is?

Uit peace of mind zou ik denk ik het bij iwc doen, maar ik heb geen idee van onderden beschikbaarheid bij derden?

Ja bij dit soort aankopen niet bezuinigen op een paar tientjes bij service inderdaad…

Anderen nog op/aanmerkingen? En wat denken anderen van de deal terms (prijs/kwaliteit)?

Ik weet dat ik persoonlijk niet dat geld over zou hebben voor dit model van IWC.
Dan liever meer uitgeven voor een Mark XVI(I)of zelf een ouder model Portofino met MKXV type van dial.

Mooi horloge voor een (volgens mij) mooie prijs. Even een servicebeurt laten doen en je hebt een prima horloge waar je nog jaren plezier van kan hebben.

1 like