IWC Portofino ombouwen

Ik zou em lekker laten schieten…

Groeten,

Noel.

Is dit nu een antwoord op de vraag van de topicstarter?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Bijzonder, op zich moet het gewoon kunnen als het uurwerk dezelfde wijzermaten heeft dan is het zelfs relatief makkelijk om weer terug te wisselen. De enige complicatie zijn de bevestigingspunten van de wijzerplaat, deze zijn waarschijnlijk afgeknipt en de wijzerplaat op het uurwerk geplakt maar dat herstellen lijkt me niet zo’n issue.

grootmokum Schreef:

Is dit nu een antwoord op de vraag van de
topicstarter?

Nee een tip…

Het ligt eraan hoe het is overgezet, straks kom je misschien problemen tegen wat kan resulteren in extra kosten, een risico dus in mijn ogen.

Groet,

Noel.

Is het een Portofino 3513? Met een opgewaardeerd ETA uurwerk?

ticothijs82 Schreef:

Is het een Portofino 3513? Met een opgewaardeerd
ETA uurwerk?

En als het dat is, wat dan? :slight_smile:

n visser Schreef:

grootmokum Schreef:

Nee een tip…

Het ligt eraan hoe het is overgezet, straks kom je
misschien problemen tegen wat kan resulteren in
extra kosten, een risico dus in mijn ogen.

Groet,

Noel.

Wat zegt zn horlogemaker er over? Misschien weet ie nog wat ie er voor moest doen en of terugdraaien vd ‘schade’ n koud kunstje is of iets om je handen niet aan te branden?

lexor Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Is het een Portofino 3513? Met een
opgewaardeerd
ETA uurwerk?

Dan is het waarschijnlijk zo, dat er een ETA quarz kaliber 1 op 1 omgeruild is, met het originele mechanische uurwerk. Mocht het een 3513 zijn, dan is het uurwerkje dus heel eenvoudig te servicen, en terug te bouwen.

Kwa kosten hangt t vh uurwerk. Een automaatje schat tussen de 80 en 150, mits er niks kapot is en alleen n kwestie v reinigen en olieen is.

En het overzetten… Ik denk dat daar niet eens wat voor gerekend hoeft te worden. Normaal moet bij n servicebeurtje toch ook n uurwerkje eruit en erin?

Ik zou em lekker laten schieten…

Groeten,

Noel.

Is dit nu een antwoord op de vraag van de topicstarter?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Bijzonder, op zich moet het gewoon kunnen als het uurwerk dezelfde wijzermaten heeft dan is het zelfs relatief makkelijk om weer terug te wisselen. De enige complicatie zijn de bevestigingspunten van de wijzerplaat, deze zijn waarschijnlijk afgeknipt en de wijzerplaat op het uurwerk geplakt maar dat herstellen lijkt me niet zo’n issue.

grootmokum Schreef:

Is dit nu een antwoord op de vraag van de
topicstarter?

Nee een tip…

Het ligt eraan hoe het is overgezet, straks kom je misschien problemen tegen wat kan resulteren in extra kosten, een risico dus in mijn ogen.

Groet,

Noel.

Is het een Portofino 3513? Met een opgewaardeerd ETA uurwerk?

ticothijs82 Schreef:

Is het een Portofino 3513? Met een opgewaardeerd
ETA uurwerk?

n visser Schreef:

grootmokum Schreef:

Nee een tip…

Het ligt eraan hoe het is overgezet, straks kom je
misschien problemen tegen wat kan resulteren in
extra kosten, een risico dus in mijn ogen.

Groet,

Noel.

Wat zegt zn horlogemaker er over? Misschien weet ie nog wat ie er voor moest doen en of terugdraaien vd ‘schade’ n koud kunstje is of iets om je handen niet aan te branden?

lexor Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Is het een Portofino 3513? Met een
opgewaardeerd
ETA uurwerk?

Dan is het waarschijnlijk zo, dat er een ETA quarz kaliber 1 op 1 omgeruild is, met het originele mechanische uurwerk. Mocht het een 3513 zijn, dan is het uurwerkje dus heel eenvoudig te servicen, en terug te bouwen.

Kwa kosten hangt t vh uurwerk. Een automaatje schat tussen de 80 en 150, mits er niks kapot is en alleen n kwestie v reinigen en olieen is.

En het overzetten… Ik denk dat daar niet eens wat voor gerekend hoeft te worden. Normaal moet bij n servicebeurtje toch ook n uurwerkje eruit en erin?