IWC portuguese 2013 model

Hallo, ik heb een IWC portuguese gekocht via Chrono24. Hij is als als nieuw en er zit zelfs nog 1.5 jaar garantie op.
Ik ben niet bekend met automatische horloges maar het valt mij op dat de IWC een soort ratel geluid maakt als ik met mijn pols beweeg. Het is niet heel luid maar het valt mij wel op. Wellicht merk ik het niet meer op den duur maar het viel mij op. Het is heel kort en enkel als ik hem beweeg. Het is niet het geluid van de laten we zeggen draaischijf want die hoor je ook. Het geluid is goed te vergelijken met een racefiets die heeft ook vaak een ratelend geluid.

Herkennen mensen dit of is het niet goed?

Bedankt.

Pieter

Chrono? Normaal:

http://forums.watchuseek.com/f350/iwc-rotor-noise-317701.html

en nog veel meer.

Wat heb je exact gekocht. 3714, 3902 of 3904?

De 3714 heeft een verbouwde Valjoux, die heeft de zogenaamde wobble. Google maar eens. De andere maken zover ik weet geen bijzonder geluid.

Hallo,

Bedankt voor de snelle antwoorden, ik heb (zag ik net op de doos) een 3714. Je geeft aan “een verbouwde Valjoux”, dat klinkt een beetje als geen echte… Heb ik een miskoop gedaan, het was namelijk wel veel geld :-(. Ik moet zeggen dat als ik er niet op let hem ook niet hoor.

Groeten!

Madcrow123 Schreef:

Hallo,

Bedankt voor de snelle antwoorden, ik heb (zag ik
net op de doos) een 3714. Je geeft aan “een
verbouwde Valjoux”, dat klinkt een beetje als geen
echte… Heb ik een miskoop gedaan, het was
namelijk wel veel geld :-(. Ik moet zeggen dat als
ik er niet op let hem ook niet hoor.

Groeten!

verbouwd betekent bij de grote merken juist ze minstens in hun optiek verbeteringen/aanpassingen aan t uurwerk hebben gemaakt. dus het tegenovergestelde van wat je interpreteerde. Het is niet alsof je wat neppe dubbele uitlaat, glimmende pook en wat dobbelsteentjes aan je auto hangt, maar meer alsof je em finetuned.

IWC koopt kalibers van de hoogste kwaliteit in. vervolgens heeft IWC deze Valjoux, de 7750 om precies te zijn, ontdaan van dag en datum en voorzien van een module om de kleine seconde van de 9 uur positie naar 6 uur te krijgen.

Verder is de 7750 een kaliber dat zich tientallen jaren bewezen heeft. Met het juiste onderhoud niet kapot te krijgen.

Eerlijkheid gebiedt wel omzet zeggen dat IWC de aanpassingen inmiddels niet meer zelf doet maar door ETA laat doen. Dat is echter niet ongebruikelijk in de horlogewereld.

Bij de weg. Met de 3714 heb je een horloge gekocht dat velen al als een klassieker wordt beschouwd.

Nou ja, doe dan gelijk even een paar foto’s, zeg ik en gefeliciteerd!:slight_smile:

Pics or it didn’t happen!:smiley:

Vahalis Schreef:

IWC koopt kalibers van de hoogste kwaliteit in.
vervolgens heeft IWC deze Valjoux, de 7750 om
precies te zijn, ontdaan van dag en datum en
voorzien van een module om de kleine seconde van
de 9 uur positie naar 6 uur te krijgen.

Verder is de 7750 een kaliber dat zich tientallen
jaren bewezen heeft. Met het juiste onderhoud niet
kapot te krijgen.

Eerlijkheid gebiedt wel omzet zeggen dat IWC de
aanpassingen inmiddels niet meer zelf doet maar
door ETA laat doen. Dat is echter niet
ongebruikelijk in de horlogewereld.

Bij de weg. Met de 3714 heb je een horloge gekocht
dat velen al als een klassieker wordt beschouwd.