IWC Portuguese alternatieven

IWC Portuguese chronograph is natuurlijk een prachtig horloge, maar ook een met een prijskaartje. De classic vind ik helemaal geweldig omdat daar de nummers 12 en 6 niet half afgebroken worden, maar die is nog duurder.
Even twee plaatjes.

vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to

Natuurlijk zijn er diverse kleur wijzerplaten en kasten beschikbaar. De een nog mooier dan de ander en de daaraan gekoppelde prijzen.

Ik heb de drang voor mezelf even geparkeerd… eerst maar eens wat Japanners verkopen en ondertussen genieten van de No Date die ik net heb :slight_smile:

MAAR nu komt er een vriend van mij met de vraag welke alternatieven er zijn. Op zijn werk worden veel panarai en iwc gedragen.

Hij stuurde mij een linkje naar de Tag Heuer Carrera. Prachtig horloge, maar een beetje in dezelfde prijsklasse. En hij is er (nog) niet aan toe om dat soort bedragen voor een horloge uit te geven. Hier het plaatje:

vierport uploaded this image to

Welke alternatieven kennen jullie?
Ik dacht aan Hamtilton, Marcello C. en kwam onlangs een gave Junkers tegen. Prijzen liggen zo rond 1500 euro.
Ik zelf vind die laatste foto van Hamtilton wel erg geslaagd (rosegoud).

vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to

Het gaat me er dus niet om: welke vind jij het mooist, maar welke merken modellen komen overeen qua looks.

  • Wel automatisch uurwerk uiteraard.
  • Geen tachymeter ring.
  • Het liefst twee subdials
  • Budget ongeveer 2000 euro.

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken!

.

Je zou kunnen zoek naar de Zeno Master Pilot, maar ik denk niet dat deze nog nieuw te krijgen is…

Die Junkers ziet er trouwens wel erg fraai uit!

Maar is het nu de bedoeling om een soortgelijk horloge te gaan kopen die op zijn werk veel gedragen worden om erbij te horen ofzo?

Weet ik niet. Hij heeft dat als referentie en vindt het mooie modellen. Hij komt ook zelf met een tag aanzetten, dus denk het niet.
Hij zit ook niet uren hier op t forum zoals wij om geïnspireerd te worden :wink:

En wat doet het er trouwens toe imho?

Vintage1982 Schreef:

Maar is het nu de bedoeling om een soortgelijk
horloge te gaan kopen die op zijn werk veel
gedragen worden om erbij te horen ofzo?

Mijn advies zou zijn: accepteren dat je het geld niet hebt/ er niet voor over hebt en dragen wat je zelf een prettig horloge met een prettige prijs vindt. Dat kunst en vliegwerk om ongeveer hetzelfde te dragen is een beetje gedoe, niet?

Toch n ander beestje maar ook heel smaakvol en 2 subdials: de junghans max bill chrono.

Of de chronoscope. Wel vind ik t gebruik v plexi jammer. Ik prefereer saffierglas.

De agenda lijkt menwel iets voor zakenlui met zn weekaanduiding.
Http://www.junghans.de/en/junghans-collection/watches/junghansmeister/junghansmeister-meisteragenda/027-4365-44/model/detail.html

Dat vind ik onzin. Hoevele van ons dragen wannabee submariners omdat we het geld er niet voor hebben maar wel de looks waarderen? Seiko steinhart squale invicta etc.

Maar we gaan of topic :wink:

Ik wil graag alternatieven zien.

Vintage1982 Schreef:

Mijn advies zou zijn: accepteren dat je het geld
niet hebt/ er niet voor over hebt en dragen wat je
zelf een prettig horloge met een prettige prijs
vindt. Dat kunst en vliegwerk om ongeveer
hetzelfde te dragen is een beetje gedoe, niet?

Precies, dat vind ik dus ook onzin. Maar we gaan inderdaad off topic. Succes met de zoektocht!

Waarschijnlijk de goedkoopste, de Uhr-275.
En hij houd dan veel geld over.

https://www.uhr.info/products/de/Chronographen-von-UHR/UHR-275.html

Gewoon even uit interesse, in welke werkomgeving wordt er vooral IWC of Panerai gedragen anders dan misschien bij een juwelier? Ik heb veel collega’s (in de regel hoger opgeleid en met prima salaris) maar ik kom amper mensen tegen met een bovengemiddeld horloge…

de Tag en Hamilton voor mij,…de Junkers vind ik veel te druk.

Microsoft

gschoots Schreef:

Gewoon even uit interesse, in welke werkomgeving
wordt er vooral IWC of Panerai gedragen anders dan
misschien bij een juwelier? Ik heb veel collega’s
(in de regel hoger opgeleid en met prima salaris)
maar ik kom amper mensen tegen met een
bovengemiddeld horloge…

Ah ok, grappig, blijkbaar zijn ze daar nogal scheutig met de bonussen…

kijk eens bij Longines “Master Collection”

grtz. Gerard

https://www.stowa.de/Chronos/index.htm

gschoots Schreef:

Ah ok, grappig, blijkbaar zijn ze daar nogal
scheutig met de bonussen…

Het zal wel kudde/kopieer gedrag zijn, graag erbij willen horen dus ook maar een duur horloge kopen.

Is d’r niet een ‘wereldje’ waar iets bovengemiddeld in is? IWC bij artsen? Panerai in de mode en architecten?

Ik weet in de Chinese horeca zitten een hoop met een Rolex en rijden in een Benz :smiley:

vierport Schreef:

Microsoft

gschoots Schreef:


Gewoon even uit interesse, in welke
werkomgeving
wordt er vooral IWC of Panerai gedragen anders
dan
misschien bij een juwelier? Ik heb veel
collega’s
(in de regel hoger opgeleid en met prima
salaris)
maar ik kom amper mensen tegen met een
bovengemiddeld horloge…

Lijkt mij wel kicken om daar met een Apple Smartwatch rond te gaan lopen met daarop een screensaver of digitaal wijzerplaatje in de vorm van een IWC horloge

tja… 't is dat je een chrono zoekt… anders zou ik zeggen Staudt Praeludium… heb je iets bijzonders… horloge van Nederlands Fabrikaat…

maarja… da’s geen chrono dus… misschien komt dat nog…