IWC Portuguese Chrono 3714-17 of Breitling Navitimer?

Beste liefhebbers van horloges,

Binnenkort ga ik een nieuw horloge aanschaffen. Mijn kennis op dit gebied is niet heel indrukwekkend, wel heb ik duidelijk voor ogen ik wat ik wel/niet mooi vindt.
Van alle horloges die ik in (internet)winkels heb gezien moet ik zeggen dat ik de IWC Portuguese Chronograph 3714-17(blauw) en Breitling Navitimer mij het meeste trekken.
Ik heb overigens ook nog getwijfeld over de IWC Portuguese Automatic (wederom blauw). Ik kwam tot de conclusie dat het prijsverschil tussen de Chronograph en Automatic voor mij net wat te groot is gezien de Automatic iets te dik is naar mijn smaak.
Nu is mijn vraag: hoe groot zijn de verschillen tussen de Navitimers onderling en welke versie vinden jullie het mooiste/beste en waarom?
Dan nog uiteraard de vraag of de IWC of Breitling jullie voorkeur geniet.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening.

Hgr, Pieter

Welkom op het forum, Pieter.

Wat een luxe keus. Ik vind het beide mooie horloges. Ga op je gevoel af zou ik zeggen, zonder te veel naar anderen hier te luisteren. Succes.

Heb zelf de Navitimer 01 met het nieuwe uurwerk van Breitling. Bevalt me super en prachtig om te zien. Tevens 5 jaar garantie op het uurwerk en een E-warranty card.
Maarja, beide horloges zijn prachtig.
Je moet kijken wat jij zelf mooi vind staan. IWC en Breitling zijn topmerken en iedereen heeft daar zijn eigen smaak en voorkeur in.
Ga naar een dealer en bekijk/pas de horloges.

Succes met deze mooie ā€œuitdagingā€.
Mocht je vragen hebben over de 01, dan hoor ik het wel.

Groeten,
Danny

ps je zou ook nog eens naar de Sinn 358 Sa FLIEGER kunnen kijken: http://www.sinn.de/de/Modell/358_Sa_FLIEGER.htm

1 like

Geen van beiden zal een miskoop zijn. Maar het zijn ook twee totaal verschillende horloges. Gewoon kijken wat je eigen stijl is en dan de meest passende nemen. Of ben je reeds in bezit van een dozijn horloges voor iedere outfit?

Beiden erg mooi zou zelf voor de navitimer 01 gaan maar dat is persoonlijk.

Handsdown de IWC! Mooie (rustige klok) en zeer tijdloos.
Tijdloos is de Navitimer trouwens ook.
Succes met je keuze.

Hallo Pieter,

Beide horloges zouden een prima keus zijn, maar (en dat is puur uit eigen ervaring)als je naast beide horloges ook naar(extra)service e.d.kijkt dan zou ik direct voor IWC gaan.

Wat mij betreft de IWC. Klassieker van een topmerk. De Breitling vind ik zelf net iets te druk.

IAMsterdam Schreef:

Wat mij betreft de IWC. Klassieker van een
topmerk. De Breitling vind ik zelf net iets te
druk.

+1

Heren,
Dank voor de reacties. Goed om te weten dat gezien de reacties de kwalitatieve verschillen niet dermate groot zijn. Ik neig licht naar de IWC en zal binnenkort eens langs gaan bij een juwelier die beide modellen heeft om tot een keuze te komen.

ik ging naar de shop voor n 3714-17 en kwam terug met n aquatimer :+

komt niet door de kwaliteiten of de schoonheid vd klok, maar vond op dat moment de aquatimer meer mijn ding. ik twijfel nu nog steeds wel over de portuguese chrono. blijft n mooi ding. hou wel rekening mee met dat sommigen de afgekapte cijfers niet mooi vinden. misschien handig om op te letten of t jou ook zou storen.

als ik nog geen breitling of iwc had, zou ik eerder voor n navitimer gaan. ik hou wel v wat stoerder ogende klokjes.

maar zoals eerder gezegd, kijk vooral wat je zelf mooi vind EN bij je vind passen. zoals ik al zei vind ik de portuguese erg mooi als horloge ansich. maar de aquatimer past meer bij mijn dagelijkse stijl. als je stijl meer casual/netjes is, zou ik de portuguese mooier vinden staan. als je outfit meer casual/stoer is, dan denk ik dat de navitimer daar beter bij past.

dat gezegd te hebben, hangt t voor mij ook af waarvoor je t gaat gebruiken. als t meer n bijzondere gelegeheidshorloge wordt voor onder n pak, dan past imho de portuguese daar beter bij.

suc6 met je keuze en vooral veel voorpret met t uitzoeken. bezit is leuk, maar de tocht er naartoe vind ik ook erg vermakelijk. vergeet daar niet v te genieten.

IWC!!

Heb zelf de 371446, is zowel sportief als onder een pak te gebruiken. Ben er erg blij mee.

Navitimer ook zeker een mooi horloge maar inderdaad veel sportiever.

Succes met jouw keuze

Hey Pieter,

Het zijn beiden zeer mooie horloges.
Zelf heb ik een Navitimer 01 die ik nooit zal ruilen/verkopen.
Ik ben nog altijd zeer tevreden met mijn keuze en hij heeft echt nog geen enkele afwijking op het 1,5 jaar dat ik hem heb nu
Veel succes met je keuze

De hoofdvraag is of je een stille genieter bent of meer outgoing bent.
IWC is relatief onbekend merk en wordt hoogelijk gewaardeerd door de connaisseur. Goede smaak zonder er mee te koop te lopen. Breitling is meer `in your face“ en laat nadrukkelijk weten er te zijn. Het is een beetje het contrast tussen oud en nieuw geld. Aan jou de keus waar je je bij thuis voelt.

lencoth Schreef:

IAMsterdam Schreef:

Wat mij betreft de IWC. Klassieker van een
topmerk. De Breitling vind ik zelf net iets te
druk.

+1

• 2
    ik las dat IWC sinds kort een eigen shop heeft in Amsterdam, daar zou ik eens gaan kijken. Als je daar toch bent loop dan ook even bij Tourbillon binnen :wink:

ik las dat IWC sinds kort een eigen shop heeft in
Amsterdam, daar zou ik eens gaan kijken. Als je
daar toch bent loop dan ook even bij Tourbillon
binnen :wink:

Klopt, in de PC Hooftstraat, zie ook http://www.telegraaf.nl/vrouw/mode/22216379/Zwitsers_horlogemerk_IWC_Schaffhausen_opent_shop_in_Amsterdam.html en http://www.watching.nl/iwc-opent-boutique-aan-de-p-c-hooftstraat/
Ben er zelf nog niet geweest, maar zal als ik in A’dam ben, daar zeker even naar binnen lopen.

Twee uitersten. Ingehouden klasse t.o.v. instrumenteel.
Ieder het zijne, maar ik zou zonder blinken voor de IWC gaan :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Als ik dan toch in dit budget zou kunnen shoppen zou ik ze allebei nemen :smiley: !
De IWC heeft wel mijn voorkeur van de twee, lijkt mij persoonlijk onder een pak het mooist

IWC droom!