Ik ben dus opzoek naar een nieuw horloge en kwam uit bij een IWC Portuguese. Nu staat op Inet dat deze een diameter heeft van 41mm en de kast 12.xmm hoog is. Maar nu was ik gister bij een juwelier(Boers in Vught, wellicht bekend) en vroeg daar om een IWC portuguese. Tot mijn grote verbazing, was de horloge die ik kreeg om te passen, vele malen kleiner dan 41mm en 12mm dik. Denk eerder 30mm en 7mm dik oid. Wel zag de horloge eruit als een Portuguese.
Terwijl ik toch echt om een IWC Portuguese vroeg. Iemand enig idee welke ik omhad, heb namelijk echt geen flauw idee, want kan geen IWC vinden met kleinere afmetingen dan 41mm. Maar weet 100% zeker dat deze vele malen kleiner was dan 41mm… (Had die dag een andere horloge om van 42mm diameter, dus kan met zekerheid zeggen dat de IWC die ik gepast heb geen 41mm was)
Óf je hebt blijkbaar een ander horloge omgehad, wat ik dan wel een hele slechte actie van de juwelier in kwestie zou vinden, óf doordat je TW Steel gewend bent lijkt alles opeens superklein.
Een Portofino lijkt op de Portuguese, misschien was dat 'm?