Lieve mede liefhebbers, ik heb een prachtige 18k gouden Iwc horloge, ref 3004 uit 1974.
Ik draag het horloge met veel plezier, maar ik zou het leuk vinden om eens wat nieuws te kunnen kopen.
Nou denk ik er dus over na, om mijn horloge te gaan verkopen. Ik weet dat dit wellicht niet de juiste topic voor is, maar ik vraag jullie als ervarings deskundigen, wat jullie gedachtes en ideeën zouden zijn over dit horloge.
Dan is ie extra bijzonder omdat er dan het eerste quartz caliber in zou zitten dat de voorvader was van eigenlijk alle moderna analoge quartzen. (naast het gewicht van de gouden kast en het IWC merkje natuurlijk)
(esa 9180 zou ook nog kunnen, eerste esa eigen quartz caliber)
Het is een ESA/ETA quartz, ander nummertje er op en dan heet ie “calibre 403”. Is niet zo relevant, deden meerdere merken. Het hele ouwe vroege quartz spul is heel interessant, nieuwer spul is stukken minder interessant/belangrijk voor de waarde van een horloge. (niet dat het een slecht uurwerk is of zo)
Wat ik hier altijd zie is dat er b.v. naar het gewicht van de kast wordt gekeken en dan de goudprijs. Dan komt er nog bovenop wat het merk is van het horloge, ziet ie er leuk uit e.d.
Ik geloof dat het gewicht 63 gram is. Maar dat is natuurlijk incl Iwc horloge gedeelte. Van de juwelier die tevens Iwc dealer is, hoorde ik dat de goudwaarde vh horloge rond de 1000 euro lag.
Dat bedrag a €1000 lijkt mij sterk,dan zou het kastje 40 gram moeten wegen en een standaard kastje weegt 6-10gram, laten we er vanuit gaan dat het een dikke kast is dan zou het wellicht 25 gram zijn maar 40gram betwijfel ik.
63 gram gaat glas, uurwerk, band inc pins en eventueel nog een vulring vanaf. Denk dat je uberhaupt blij mag zijn als je voor een quartz IWC €1000 krijgt maar goed, dat is mijn mening.