Dat is uiteindelijk persoonlijke voorkeur.
Wel kan ik zeggen dat 34mm zonder lugs vaak kleiner oogt. Dit in combinatie met een 18cm is denk ik optisch (te) klein.
Met iets meer geduld en een paar euro meer kun je waarschijnlijk ook een leuke mechanische vintage Omega of IWC vinden, hier op het forum liggen er al een paar voor het oprapen.
Ik zou ook gaan voor een mechanische IWC. Quartzhorloges worden bij IWC al lange tijd niet meer gemaakt. In de koers van de laatste 25 jaar was er bij IWC voor quartzhorloges ook geen plaats meer. Een goede strategie.
Ik ben meer opzoek naar een dress watch. Ingenieur heel mooi maar niet mijn stijl.
Ik heb de SL toch laten varen en toch maar budget iets aan het verhogen. Echter neig ik nog steeds wel meer naar een quartz aangezien bij een auto de service kosten een stuk hoger liggen.
Dat is volkomen waar. Ik heb destijds zelf nog lange tijd gedacht om de afgebeelde Flieger te kopen. Maar ik koos toen toch voor de Mark XV. Geen spijt van gehad. Het probleem bij quartzhorloges is dat ze de waarde niet behouden. En het topmerk IWC voegt dan relatief gezien maar weinig toe. Te meer omdat IWC geen quartzhorloges meer aanbiedt.