IWC Spitfire automatic

Goedenavond iedereen. Ik verkoop m’n horloge op een tweedehands site en als ruilvoorstel kreeg ik volgende IWC aangeboden. Nooit eerder heb ik een IWC Spitfire in het echt gezien, dus ik weet niet goed waar ik op moet letten qua namaak. Wat mij opvalt aan deze (niet al te beste) foto’s is de onnauwkeurige aansluiting van de leren band op de lugs en sluiting. Ik zou toch verwachten van IWC dat dit beter kan. Is dit correct of wordt mij een neppert aangeboden?


image1


Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

Die band is in ieder geval te smal

1 like

Leder krimpt als het nat geworden is. Denk maar aan een oude Spaanse martel methode.

2 likes

Van dit model worden 1:1 replica’s aangeboden, haast niet van echt te onderscheiden. Dus wees heel erg voorzichtig.

1 like

Ik zou in ieder geval betere foto’s vragen, deze zijn niet duidelijk genoeg om er iets definitiefs over te zeggen.

1 like

Is het een reële ruil, moet je jezelf ook even afvragen.

1 like

Controleer met het referentienummer en het serienummer op de deksel bij myiwc/iwc.com of het serienummer op de deksel klopt bij het referentienummer van spitfire.

2 likes

Bedankt voor de tip. Ik heb dit even getest en er is een correcte overeenkomst.

Zou een ruil zijn voor m’n Omega seamaster 300m uit 2018. Lijkt me wel redelijk correct?

Die IWC is gewoon echt hoor.

Ik zal nooit een ruil pakken zonder bijbetaling. Die man kiest voor de luie weg, dan mag hij ook ophoesten. Maar ben je tevreden met die deal? Dan is het prima, toch?

Die band kost je nieuw 230 knikkers.

1 like

Ik zou er zeker een nieuwe band bij willen. Sorry maar dit kan toch niet.

Over de echtheid kan ik niets zeggen.

1 like

Overigens, je kan altijd een check doen bij Ron Sonders in Leusden. Hij is gecertificeerd voor onderhoud aan zowel Omaga als IWC.

2 likes

Uitstekend adres!