IWC Top gun roadshow Rotterdam

Ik denk dat de matte kasten niet gaan aanslaan. Een horloge moet gewoon (een beetje) glimmen voor ons ekstertjes.
Ik stond ook op het punt om de Top Gun te kopen. Uiteindelijk toch voor de Petit Prince gegaan om bovenstaande reden :).

Voor aan de muur :slightly_smiling_face:

1 like

ja maar wel echt veel te groot voor je pols

3 likes

Prima hoor :ok_hand:

Ze gaan dit zeker nu ieder jaar doen. Ik ben vorig jaar in Den Haag bij hun road show geweest. Ze zijn echt bezig zichzelf meer in de markt te zetten.

Als dat zo is snap dan niet dat ze:

  1. Niets aanbieden in de klasse rond 3k.
  2. Geen normale maten voeren.

Eigenlijk zeg ik:

Maak eens een leuke no nonsense instap IWC flieger in 39mm. Ik koop 'm gelijk. Velen met mij.

2 likes

Niet voor deze ekster. Mat is :ok_hand:. Alleen is IWC niet mijn ding tot nu toe.

Is ansich niet zo vreemd als ze allebei militair geïnspireerd zijn :see_no_evil:

Google even een van de eerste fliegers, MK nog wat, van iwc. Die lijkt er nog meer op.

Tof groot. :sunglasses:

Veuls te groot.

1 like

Afgezien van de omvang heeft de kast een hoog plastic Swatch gehalte. Niet mijn ding.

Ceratanium is door en door van hetzelde materiaal. Geen gelaagd concept dus.

1 like

Het probleem daarbij is dat deze horloges in de eerste plaats zijn ontwikkeld om daadwerkelijk door piloten gebruikt te worden in de cockpit van hun straaljagers. Ze moeten dan in een fractie van een seconde als kunnen zien wat ze moeten weten. Sunburst, glimmende kasten of andere bling zitten dan alleen maar in de weg.

1 like

Je hebt gelijk. Ik heb niet goed opgelet bij de uitleg. De kast wordt gemaakt van een titanium legering (ceratanium). Daarna wordt deze afgebakken, waardoor er een doffe keramische toplaag ontstaat.

2 likes

Wow. Hoe groot is dat apparaat wel niet?

Leip groot ouwe

1 like

Was niet eens de grootste die ze hadden he. Maar idd allemaal vrij forse kasten.

1 like

Zouden die niet een beetje meer op hun head up display vertrouwen dan op een bij voorbaat minder nauwkeurig mechanisch horloge? :smirk:

5 likes

Dat dacht ik ook, maar vorig jaar is mij door een medewerker van de IWC Roadshow verteld dat ze toch echt nog steeds in de cockpit worden gebruikt. Ik ben zelf geen piloot en kan hier niet uit de eerste hand over meepraten, ik kopieer alleen wat me verteld is :grimacing:

1 like

Hoe laat is het dan op deze foto? :wink:

Koffietijd.