IWC verlengt garantie naar 8 jaar (met terugwerkende kracht)

Ook IWC heeft z’n garantieperiode nu (na registratie) verlengd naar 8 jaar:

https://www.iwc.com/en/terms-and-legal/my-iwc.html

Dit gaat met terugwerkende kracht voor horloges die maximaal 2 jaar oud zijn.
Ik ben er blij mee en de online registratie ging soepel.

Profiteer er als recente IWC bezitter dus van zolang het nog kan…

24 likes

Hoezo “Ook”? Meeste grote jongens zitten nu toch op 5 jaar ipv. voorheen 2. Ben 8 nog niet tegengekomen…

Wel netjes trouwens dat ze ook terugschakelen tot aangekocht in 2017! :ok_hand:

2 likes

Goed punt.
Ik meen dat JLC ook op 8 jaar zit nu. Zelfde eigenaar?
@tompj zal dat zeker weten.

4 likes

Goeie aktie ! :+1:t2:

1 like

Beide inderdaad Richemont.

Reparatie en retailprijzen omhoog gooien om het in te calculeren :joy:

7 likes

:rofl: :joy:

Een goed uurwerk heeft sowieso niet eerder service nodig. Toch? Dus tja, dan kun je makkelijk zo lang garantie geven.

1 like

5 jaar is gemiddeld naar mijn ervaring

Klopt Jaeger heeft hetzelfde gedaan (verlengd naar 8 jaar). Enne iets met Swatch groep. :wink:

1 like

Klopt, indien geregistreerd via de website.

1 like

Top actie. IWC will duidelijk een stevige plaats in het topsegment.

Die snap ik niet, hoe helpt dit daarbij?

1 like

Zijn er nog kleine lettertjes over de voorwaarde voor 8 jaar service? Bijvoorbeeld dat je verplicht bent het horloge elke 2 jaar aan te bieden voor kleine service en na 4 of 6 jaar voor een grote service? Dan tel die kosten over de 8 jaar er nog wel even bij. Maar desondanks wel goede ontwikkeling ook qua binding met het merk denk ik.

Richemont toch?

1 like

Klopt

1 like

Ik zie dat steeds meer merken er van alles aan doen om de adres (contact) gegevens van de eindgebruiker
te verkrijgen. Volgens mij met als doel om in de toekomst direct te kunnen aanbieden buiten de juwelier / AD om, je ziet dit nu al gebeuren bij een aantal merken die bv Limited Editions uitsluitend via eigen boutique of eigen website aanbieden.

3 likes

Zo hoort het IWC. Je staat achter je product, dan ook een goede en ruime garantie bieden :slight_smile:

1 like

Guus1 heeft gelijk, alles draait om data van de klant.
Anders zou men gewoon vanaf 1-11 een nieuwe garantiekaart voor 8 jaar kunnen afgeven en uit coulance bij andere reparaties / garantie problemen met terugwerkende kracht tot 1-11-2017 dit op dezelfde manier afhandelen.

Maar nee, je moet je REGISTREREN.

Hoorde dat Cartier ook met 8 jaar garantie komt > Richemont groep

2 likes