IWC voorziet de Portugesier van een inhouse uurwerk

Ik heb pijn aan mijn ogen van die verkrachting van de Engelse taal.

1 like

Gut, mijn Jaguar uit 1995 loopt al 270k km probleemloos…

Heren, ik doelde heel specifiek op die inhouse 6 cilinder van TVR, meer niet!

Tsja wat is overpriced. Denk dat IWC en Lange appels met peren vergelijken is.

VInd t een beetje veel €4700 list op leer voor iets met een ‘standaard uurwerk’ al zal IWC er wel wat aan gedaan hebben. Mja die blauwe plaat he Maar waarom een IWC dan een stuk duurder moet zijn dan een BB36 met ook een aangepast standaard eta uurwerk beats me…

Bedoel stowa maakt zijn flieger voor wat?? ongeveer €1100? :roll_eyes:

1 like

Klopt, maar het is toch net wat minder speciaal dan een Lange :wink:

En toch… op de een of andere manier heeft IWC het voor elkaar om ons te overtuigen van dat blauwe kleurtje op de wijzerplaat :thinking:

De nieuwe IWC uurwerken worden ism ValFleurier gemaakt. ValFleurier maakt ook uurwerken voor Panerai. Allemaal onderdeel van de Richemont group. ValFleuriet maakt hele mooie uurwerkjes btw.

1 like

Heeft IWC al terug gebeld?

1 like

Precies wat ik dacht en 50 posts geleden al meldde maar daar reageerde niemand op.

1 like

Valfleurier en IWC zijn beide van de Richemont groep, en die IWC uurwerken zie je, voor zover ik weet, niet terug bij andere merken uit die groep, of daarbuiten. Baume & Mercier (ook Richemont) heeft in de Baumatic nu ook een eigen uurwerk, Zal ongetwijfeld ook bij Valfleurier gemaakt worden, maar daarmee zijn het wat mij betreft wel inhouse uurwerken.

2 likes

Neen, nog niet. Zodra ik wat hoor geef ik een update hier.

In 2004 kocht Rolex Aegler pas op, hun uurwerkenleverancier. Ik denk dat de enige conclusie kan zijn dat de Aegler uurwerken hoger aangeslagen stonden dan de ETA uurwerken. Vanaf 2009 zijn de ontwerpen ook van Rolex.

Dat geldt niet alleen voor de chronografen, maar ook de gewonere uurwerken zoals DD en DJ.

Als je het bovenstaande weet, hoe kan dat dan nog zoveel uitmaken? Ik heb zelf liever een 1954 Submariner met stick wijzers, zonder crownguard of datum en een OEM uurwerk dan een moderne met mercedes, datumloep en in house uurwerk. Omdat ik 'm mooier vind.

Ik wil eigenlijk alleen graag begrijpen waar dit vandaan komt.

Ja, maar dan vergelijk je echt appels met peren. Dan is er zoveel anders dan alleen het uurwerk. Ik ben niet zo thuis in IWC, dus even een voorbeeld met Omega.

Stel vier situaties:
1 - mijn precista seamaster 300 homage met ETA 2824
2 - een watchco seamaster 300 van originele servicedelen met een ETA2824
3 - een watchco seamaster 300 van originele servicedelen met het period correct Omega uurwerk
4 - een volledig originele vintage seamaster 300

Dan weet ik wel van welke mijn hart het snelst van zou gaan kloppen, dat is optie 3, en niet optie 2. Ook al heb ik nu zelf optie 1, en is dat een prima lopend horloge.

Ben je nou over hommages begonnen? En over een bedrijfje wat Seamasters in elkaar zet uit sprokkelhout? Da’s pas echt appels met peren vergelijken.

Een betere analogie zou zijn of de Tudor met smiley-tekst en ETA je hart minder snel zou doen kloppen dan een daaropvolgende Tudor met rechte tekst en in-house uurwerk.

Mijn hart zou het snelst kloppen van een volledig origineel vintage horloge, want ik zou de waterdichtheid niet vertrouwen. :slight_smile:

1 like

Iedereen heeft recht op zijn eigen appels en peren.

Ik ben niet op de hoogte van de finesses van Tudor smiley-teksten :slight_smile:

Zeker! Maar niet afgedragen, dan wel NOS.

Ik stem voor een verbod op de term NOS, aangezien het in de meeste gevallen onterecht gebruikt wordt. Maar dat terzijde.

Bij een horloge betaal je in de eerste plaats voor het gevoel dat het horloge je geeft als je het draagt.

1 like

versus

Waarbij de onderste ook nog wat dikker is. :slight_smile:

Maar goed. Punt is dat ik na deze hele omweg nog steeds niet begrijp waarom je nou warm loopt voor in-house.

Ik geloof dat dat “par for the course” mag heten.

Voor mij was het wel een plus punt om voor de portgiese 7 days met in house te gaan. Waarom… Tja, gewoon voor ‘het verhaal’ , ook omdat hij 7 days power reserve heeft en die zicht caseback, maarja die zit nu ook op z’n ‘kleine’ broertje.
Ik denk dat je in de automotive een vergelijkbare situatie hebt. Een Bentley met een W12 van Volkswagen… Een Aston Martin met een AMG (mercedes) Motor. Het zijn feitelijk gezien topmoteren maar het is toch niet autenthiek. Wat mij betreft blijft het hoofdzakelijk een gevoel, beleving en dus subjectief

1 like

Eta ftw.

1 like