Iwc vouwsluiting

Weet iemand waar ik aan kan zien dat n vouwsluiting voor mijn IWC écht is?

( en dan denk ik even niet aan prijs of vertrouwen in je juwelier hebben…)

Als het een slechte nepper is aan de afwerking. Als het een goede nepper is kan dat lastiger worden en moet je iemand naar laten kijken die er wat meer verstand van heeft.

Een fotootje hier posten kan al een aardige indicatie geven.

1 like

Dank voor de snelle reactie!:grinning:

Met een beetje geluk is het een slechte replica en zie je het meteen. Maar ze maken alles tegenwoordig met grote precisie na. Dus dan kan het lastig worden. Dan komt het op vertrouwen aan of je moet het met close ups van een echte vergelijken. En dan is de lichtinval en met welke groothoek het gefotografeerd is, ook van belang.

Koop je alleen de sluiting dus?

Ik heb wellicht nog foto’s van sluitingen tot aan 2012 op basis van de inmiddels verkochte IWC collectie.

1 like

Nee, ik heb het horloge meteen mét sluiting gekocht. ( na veel sparen en etalages kijken) maar naast t prijsverschil met internetplaatjes van vage producenten begon ik me af te vragen waar ik nou aan kon zien / voelen dat t geen neppert is…

Ga je ook vertellen welk horloge het is en heb je foto’s van de advertentie of wellicht zelf wat gemaakt? :wink:

Ik heb wel eens gebruikte horloges gekocht met nepgespen, maar dat was duidelijk te zien. Ik heb nooit gesnapt waarom mensen replica rommel aan een horloge van een paar duizend euro vastmaken.

Ik wil alleen graag weten of er iets specifieks is waaraan ik kan herkennen dat het n originele iwc sluiting is.
Hij is prima afgewerkt en zwaar, er staat n merkje op de gesp ( maar dat zag ik ook op n foto van n fabrikant a la ali baba) en er staat
“ swiss stainless steel” op

Het is staatsgeheim dat je niet een foto van de sluiting wil delen? Help us help you.

4 likes

Je autocorrect staat nog aan vermoed ik. :upside_down_face:

Nee, vraagteken vergeten.

1 like

Je begrijpt dat er tientallen IWC sluitingen zijn geweest en zolang je niet aangeeft welke sluiting/horloge het betreft, kunnen we er niks mee. Is het er zo eentje? Dit is een originele pre-richemont vouwsluiting (trekken) met het oude IWC logo.

1 like

hij lijkt sterk op die van mij (gekocht jan 2022) Alleen bij die van mij heb ik niet de koper kleurige deeltjes aan de kant bij de band. (bovenzijde 2de foto)
Verder heb ik op dezelfde plaatsen de markeringen zitten.

Hallo Mark…
Dank voor je snelle reactie… die ziet er geruststellend uit😃
Met name ook omdat het “koperkleurige” veroorzaakt wordt door het licht. In werkelijkheid is dat ook gewoon staalkleurig.
Dank je wel!

1 like