Te koop, niet ruilen
Merk en model: IWC yacht club ref 811AD cal. 8541
Diameter: 36mm
Leeftijd: 20 October 1970
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): ergens in 2001
Factuur en/of certificaat: Stammbuchauszug van IWC
Originele doos en/of eventuele accessoires: geen
Verzendkosten of afgehaald in regio: ophalen in Deventer
Conditie (krassen, werking etc): uiterlijke staat: zie foto’s. Het lijkt erger dan het is. Binnenkant: het horloge heeft absoluut een onderhoud nodig: het loopt, het windt op (ook aan de pols) en het datumverzet is correct maar het horloge loopt heel erg voor.
Ik heb het horloge ongeveer 20 jaar geleden aan een vriend uitgeleend: het liep toen perfect. Daar heeft het blijkbaar in een kast gelegen: de olie lijkt volledig verharst. De kroon is niet origineel. De wijzerplaat is smetvrij.
Soort uurwerk en kaliber: cal. 8541
Vaste prijs: 1300 euro. In de prijs is rekening gehouden met een onderhoudsbeurt en vervanging van de kroon. In 2001 heb ik er zelf 1000 euro voor betaald. Daar komt het uittreksel uit de archieven nog bovenop. Het horloge wordt uitsluitend hier aangeboden.
Ik heb besloten het niet zelf te laten onderhouden om niet ontrouw te worden aan mijn principe van 1 pols/ 1 horloge (IWC GST perpetueel kalender in titanium), omdat met mijn slechte ogen deze vintage zonder bril niet af te lezen is en om mijn uit de hand gelopen hobby van de fotografie weer een financiële impuls te geven.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.
Ik hoop dat de foto’s zichtbaar zijn: uploaden liep een beetje vreemd. Indien niet zichtbaar en wel interesse: stuur even een pb.