IWC Yacht Club II

Beste horloge-enthousiasten, Ik wil graag nieuwe informatie met jullie delen over mijn recente ontdekking, namelijk over het IWC Yacht Club II -model waarin ik eerder op dit forum naar refereerde en wij allemaal maar weinig informatie over konden vinden.

Na uitgebreid onderzoek en gesprekken met meerdere horloge-experts, kan ik met veel enthousiasme bevestigen dat mijn horloge een absoluut origineel IWC-model is. Dit bijzondere stuk onderscheidt zich niet alleen door zijn prachtige ontwerp, maar ook door het zeldzame Gerald Genta-design, waardoor het een waardevol bezit is.

Ik heb met verschillende kenners gesproken en informatie verzameld uit diverse betrouwbare bronnen, ook ben ik er achter gekomen dat ze wel degelijk zo geproduceerd zijn en dat het een uniek exemplaar is dat je niet vaak tegenkomt. zie hieronder de foto’s en de links voor meer informatie, en dat het wel echt een gaaf en uniek exemplaar is

toch leuk om even met elkaar te delen leek mij !

7 likes

Die bezel lijkt me behoorlijk doodgepolijst. Maar dat zonder te weten hoe het er uit hoort te zien hoor. :thinking:

Dit zijn dan ook geen foto’s van mijn eigen exemplaar, dit was puur ter info

1 like

Dan wel benieuwd nu! :innocent: Een van mijn grootste frustraties de afgelopen jaren in mijn ateliertje, is dat ik een sublieme Yacht Club (heel ander kastmodel, meer '70’s Constellation-achtig) niet open kreeg voor een servicebeurt. Sindsdien een van de twee beste openers op de markt gekocht (de “grote” Horotec), gaat me geen tweede keer gebeuren.

1 like

Dankjewel voor het delen! Interessant en bijzonder horloge!