IWC zakhorloge uit 1927

Goedenavond kenners, graag jullie mening en adviezen.

Ik kreeg het verzoek om een zakhorloge te repareren. Dat doe ik wel vaker, maar nu blijkt het te gaan om een zilveren horloge uit circa 1927/1930 met op de mooie gave wijzerplaat International Watch Co, Schaffhausen (een oude IWC dus).

Op internet vind ik dit soort horloges alleen in goud en voor behoorlijke prijzen. Deze zilveren was kennelijk een instap modelletje, maar is volgens mij toch nog wel zoveel waard dat ik twijfel om het mes erin te zetten. Het ding komt uit een familiebezit, dus heeft ook nog een emotionele waarde.

Het loopt wel, maar de wijzers kunnen niet worden verzet en hoewel het uurwerk er nog fraai en schoon uit ziet heeft het toch wel jaren stil gestaan, dus een complete service is niet overbodig. Ik denk niet dat ik dat aan durf.
Zijn hier kenners die iets zinnigs kunnen zeggen over de waarde en die dit soort uurwerken kunnen/willen servicen? Bij voorbaat dank voor de reactie en het meedenken.

Dan nu de plaatjes.

8 likes

Heel mooi ! Bijzondere wijzer met de 2 kleurige minuut wijzer. Is er oxydatie of schijnt het origineel te zijn ?
Als niemand wilt het doen en als de eigenaar tijd heeft, laat mij maar weten… :wink:
BD

2 likes

Kan het altijd dien voor je

1 like

Amai die ziet er nog heel fraai uit, enjoy

1 like

Mooi zak horloge

Je kan @koen hier altijd even over berichten.

1 like

Da’s niet zozeer een instapmodelletje hoor :wink:

Veel merken boden zowel een gouden kast als een zilveren kast aan als optie. Het uurwerk is een gouden of zilveren kast is vaak hetzelfde, alleen het materiaal van de kast verschilt. Dit is kwalitatief wel een van de hogere uurwerken, en staat links nog heel erg goed te zijn. Op het eerste oog geen corrosie en ook geen vlekken of vingerafdrukken.

Je bent van harte welkom om eens een keer langs te komen in Tilburg. Dan kan ik hem onder de microscoop leggen eens kijken hij hij er precies aan toe is en wat ik eventueel voor je kan betekenen qua service.

1 like

Heel mooi zakhorloge van een heel mooi merk. Wees er zuinig op !

1 like