Ik zoek een goedkope duiker voor ‘erbij’ en ben al enige malen, ook op marktplaats, J.Springs horloges tegengekomen welke dan min of meer worden aangeprezen als een Seiko met een ander jasje.
Ze zien er best leuk uit voor het geld. Iemand ervaring met deze horloges en iets kan zeggen over de kwaliteit?
Ik heb er ook al regelmatig naar gekeken, zou inderdaad een seiko uurwerk in moeten zitten maar ik ben nooit zo ver gekomen om er daadwerkelijk een te kopen
Het is een merk uit de Seiko stal. Onderste prijsregionen. Zeggen dat het een Seiko is, is net zoiets als zeggen dat een Dacia een Renault is.
Ik heb er een via dit forum gekocht, eigenlijk speciaal als vakantie-horloge.
Koste mij vrij weinig, is ook nog eens 100M waterdicht en dan hoefde ik niet zo zuinig erop te zijn ivm zand schade enzo in tegenstelling tot mijn Rolex.
En ik vond het wel leuk om er een nato om te plaatsen, origineel is hij met ook zwart gecoate stalen band.
Maar was aangenaam verrast, want doet het prima tot zeer goed zelfs.
De mijne is dan zwart gecoat maar weinig tot geen krassen!
Excuus voor de slechte iPhone pic.
Enig nadeel wat ik vond, is dat de wijzers niet overal exact uitgelijnd zijn met de cijfers…
Maar nogmaals, ik gebruik hem, of eigenlijk misbruik ik hem alleen voor strand en/of vakantie doeleinden .
Pieter.
Wat is er mis met een Vostok Amphibia? 
Ik had een j Springs uit de BEB serie. ( duikertje met bezel, blauw/geel )
Er zit idd een Seiko uurwerk in uit de Y6 serie.
te vergelijken met 7S serie
Klok was zonder meer stevig geconstrueerd en de gangwaarde is vergelijkbaar
met de 7S26.
De bezel had 60 clicks en was net niet spot-on uitgelijnd.
Een prima klokje voor de prijs, de afwerking is iets minder verfijnd als de echte Seiko’s
Ik had er 2e hands 50,- voor betaald, heb er mijn neefje blij mee gemaakt.
Groet.
Heb een goeie maand 1tje gekocht via een nederlandse site in aanbieding.
Duiker met stalen band, zwarte plaat en geel-zwarte ring. Was, ik geloof, 69 euro ivp normaal 169. Er zit idd een seiko binnenwerk in en hij werkt echt perfect. Loopt ongeveer anderhalve minuut verkeerd op een week. Qua afwerking is hij wel duidelijk de mindere van een seiko maar toch zeer netjes. Aangezien ik vele jaren grafisch werk heb gedaan kijk ik steeds naar de bedrukking en afwerking van cijfers en kleurtjes. Hierbij is het dus duidelijk iets minder. Echter ben ik gemakkelijk geneigd dit horloge uit te kiezen voor zijn goede leesbaarheid en stevige constructie als ik ga werken of in m’n vrije tijd naar de sportclub ga. Zegt wel iets natuurlijk. Wou er zelfs graag een tweede van bestellen aan die prijs met eventueel blauw op de buitenring maar het was helaas hun laatste exemplaar.
Ik heb gehoord, dat de lume duidelijk minder is.
Klopt. Veel minder.
ticothijs82 Schreef:
Wat is er mis met een Vostok Amphibia?
Die zijn lelijk 
vinrouge Schreef:
Klopt. Veel minder.
goed om te weten. vind ik wel n belangrijk eigenschap.
vorig jaar op vakantie bijna 1 gekocht, maar toch maar niet aan gewaagd.
maar wat is veel minder? weet iemand waarmee (merk/model) het ongeveer vergeleken kan worden?
MArc en sons misschien?