J.W. Benson Londen

Ben en een beetje nieuw hier en heb in mijn voorstel-topic geschreven dat het echt maar bij 2 horloges zo blijven …

Maar ben nu toch aan het kijken naar een vintage uit mijn geboorte jaar 1971.
Nu ben ik 2 weken aan het zoeken, maar kom steeds weer uit bij deze J.W. Benson.
Het is wel een gouden horloge, waar ik eigenlijk van gruwel maar vind de vorm kast, het glas en de mooie parelmoer achtige wijzerplaat heel mooi. Daarbij komt dat ik me een beetje verdiept hebt (Google werk) in het merk en ik vind dat wel een mooi achter grond.

http://link.marktplaats.nl/m796751071

Maar ben niet echt een kenner, en juist omdat het horloge al zo lang op MP staat twijfel ik.

Hebben jullie hier nog iets nuttigs over te zeggen ?

Groet Albert

vind je de omega seamaster uit dat jaar niks?

Tja dan kom je in die prijs klasse bij de Cosmic en die vind ik niet zo mooi.

Dit horloge op marktplaats heeft erg weinig te maken met het echte handwerk van J.W Benson uit england en meer een laatste poging om toch nog te blijven bestaan.

Na 1930 maakte ze geen eigen werkjes meer

In 1973 werd de merknaam verkocht (na 4 jaar onderhandeling ) en was het weinig anders dan een beroemde naam in een kast met geleende onderdelen van eta (uurwerk)

Het waren de laatste stuiptrekkingen van een groep ‘the royal jewellers’ die de merknaam gekocht hadden om toch nog onder ‘de grote historische naam’ geld te kunnen verdienen.

Beter koop je voor dat geld een Omega De ville in 14k.

Bedankt !
En toch vind ik hem mooier dan een Omega de Ville, sorry.
Maar ik heb van de week een vintage om gehad die ik zo los en op een plaatje best mooi vond.
Maar om mijn pols vond ik hem echt niet staan en vond hem een stuk minder.
Lijkt me nu verstandig dat ik niet via MP of Chrono24 ongezien eentje koop.
Wil hem eerst om mijn pols zien voordat ik iets koop.
Maar ik om eerlijk te zijn twijfel ik ook over die Benson hoor :wink:
Ach ik heb de tijd zie wel hoe het loopt.

Persoonlijk vind ik het wel een hoop geld voor een relatief eenvoudig horloge, ik bedoel je kunt met een beetje zoekwerk in die prijsrange ook best een Omega uit jouw geboortejaar vinden.