Ja, dit is 'm. Mijn 'oorlogskas' is echter lang niet toereikend genoeg

Blancpain Air Command op eBay… http://www.ebay.de/itm/Blancpain-Vintage-Chronograph-Air-Command-1959-THE-RAREST-GRAIL-BLANCPAIN-EVER-/110794936465?pt=AU_Watches&hash=item19cbe49091
Voor zover ik weet, heeft de verkoper het wel goed: er zijn er maar een paar van op de wereld. Mijn ‘holy grail’. Zoals iemand op TZ-UK al schreef: heeft er iemand een nier nodig? :smiley:

En voordat iemand over de verkeerde 15 en 45 op de bezel begint: dat hoort zo:
http://blancpain.watchprosite.com/show-nblog.post/ti-662702/ - scroll maar omlaag tot bijna onderaan.

Menno

Kwijl…

Even naar een “minder gereguleerd” land gaan en met een zak vol cash en een jeukend litteken terugkeren :slight_smile:

Ik heb het linkje nog niet bekeken maar terugtel bezel zeker.

Is weer wat anders dan een vintage sub. Klasse maar lijkt wel redelijk onbereikbaar.

neem gewoon een 2e hypotheek :smiley:

groet

john

Haha, ja ik zat 'm van de week ook te lezen, van die nier!:slight_smile:
Wel een aardige klok, maar als je dat soort bedragen gaat neertellen voor je horloges, moet je misschien eens gaan nadenken of je niet iets zinniger dingen kunt doen met je geld. Valt voor mij een beetje in de categorie auto’s van een miljoen enzo.:sunglasses: Niet echt bewonderenswaardig gedrag; gevalletje narcisisme, if you ask me…
Maar da’s mijn mening. Dat de koper er maar veel plezier van mag hebben!

Oef, very nice BP!
Had ik de euries maar… :frowning:

Hoe vaak kan je voor dat bedrag een maand naar de Bahama’s? Tien keer?

TagEd Schreef:

Haha, ja ik zat 'm van de week ook te lezen, van
die nier!:slight_smile:
Wel een aardige klok, maar als je dat soort
bedragen gaat neertellen voor je horloges, moet je
misschien eens gaan nadenken of je niet iets
zinniger dingen kunt doen met je geld. Valt voor
mij een beetje in de categorie auto’s van een
miljoen enzo.:sunglasses: Niet echt bewonderenswaardig
gedrag; gevalletje narcisisme, if you ask me…
Maar da’s mijn mening. Dat de koper er maar veel
plezier van mag hebben!

Ach, op het moment DAT je dat er voor geeft denk ik dat je alles daarnaast al bedacht hebt. En,…dat je nog zat hebt! Tis veel geld, maar gevalletje narcisme zou ik het laatst aan denken.

het spreekwoord zegt: wie het breed heeft , laat het breed hangen!

Dat nummer had ie niet hoeven afplakken want in die link naar het forum staat de volgende reactie:

By: watch.out1 (registered) Sunday, November 14th, 2010

fantastic display of iconic watches ! seeing the Air Command there, i have a question: is this the original crown ? i´m trying to find a crown for my Air Command for 5 years now… is that crown established as the original shape ? any chance, that another forum member has one for sale ? i´ve tried the factory many years ago and they could not help me and could not point me in the right direction. anybody here with some help in zthis regard ? is there an established view now, that the Air Command was issued and used by the US army helicopter pilots, stationed in germany in the 60´s? any insights here ? kind regards. achim (watchyouwant)

number : 15013

Als iedereen dacht zoals velen in dit topic hadden de broertjes Grönefeld geen werk meer. Dit horloge zal het gevraagde bedrag best opleveren en de koper zal er gelukkig mee zijn. Om hem/haar dan als narcist weg te zetten vind ik een beetje kortzichtig (of: afgunstig?).

Pracht horloge, ik zou het niet uitgeven voor een vintage, maar voor mij is een 5513 ook prima en is een Comex of Milsub het extra geld (zou ik het al hebben) niet in overeenstemming met het extra plezier dat ik aan het horloge zou beleven.

PS: geenszins de bedoeling van dit topic een politieke discussie te maken.

Als ik de middelen had zou ik geen enkel probleem hebben dit op tafel te leggen. Wat maakt het uit, je kunt maar beter genieten in het leven!

Als ik de middelen had zou ik geen enkel probleem
hebben dit op tafel te leggen. Wat maakt het uit,
je kunt maar beter genieten in het leven!

en:

" Als iedereen dacht zoals velen in dit topic hadden de broertjes Grönefeld geen werk meer. Dit horloge zal het gevraagde bedrag best opleveren en de koper zal er gelukkig mee zijn. Om hem/haar dan als narcist weg te zetten vind ik een beetje kortzichtig (of: afgunstig?).

Pracht horloge, ik zou het niet uitgeven voor een vintage, maar voor mij is een 5513 ook prima en is een Comex of Milsub het extra geld (zou ik het al hebben) niet in overeenstemming met het extra plezier dat ik aan het horloge zou beleven.

PS: geenszins de bedoeling van dit topic een politieke discussie te maken."

Precies! Zo bedoel ik het ook. En over het algemeen is het wel fijn dat medeforummers het wel begrijpen. Net zo goed als het feit dat sommigen enkele duizenden euro’s voor horloges uit kunnen geven (kijk maar op het verkoopdeel van dit forum) zonder daarover negatief commentaar te krijgen van degenen die dat niet kunnen /willen betalen.

Gewoon genieten van dit plaatje met het fantastisch mooie horloge is ook goed. En hopen dat de nieuwe eigenaar er ook van geniet.

Menno

Zo blijkt weer hoe de naam prijs bepaald8-) :D., het is wel een Brequet maar dan wel met Valjoux 222 net als vele ander chronografen uit jaren 50".
Zoek verschil met Dodane Type 21 met Valjoux 222, en lees dit artikel.

Voor 10 % van de prijs heb je deze Dodane http://www.chrono24.com/en/all/dodane-type-21-limited-edition-045400--id1713101.htm

Maar blijft lachen in de horlogeland (:D>X(:smiley: en natuurlijk met een grote;)
Groeten en fijne feestdagen:)-D met mooie:z
Iwan