JA! Gelukt, eerder dan ik dacht!

wow … super (tu)
erg mooie klok en erg strak :slight_smile:

Da’s niet mis!(tu)

Veel plezier met deze graal,

Martin

…voor jullie vriendelijke woorden. Volgens een forummer op het Seiko forum is dit de derde Marinemaster in Nederland. Maar ik zou niet weten hoe hij dat telt!

Ik heb het bandje vanavond van het horloge afgehaald, in een mok gedaan en er kokend water overheen gegoten. Dit mengsel heb ik laten staan tot het water helemaal was afgekoeld. En ja, ja, ja, het bandje heeft de ronde vorm aangenomen!

Ik ga het morgen ook met mijn 22mm flat vent bandje van mijn Atlas proberen! Al met al een fantastische tip.

Ik ga het horloge straks helemaal strak op tijd zetten en dan eens kijken hoe goed (of slecht) dit horloge de tijd kan vasthouden. Als het wat bijzonders is, laat ik wat van me horen (beter: lezen)

Menno

heel mooi!!!
(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)

Super Menno, echt een knaller! Geniet ervan!

Ben overigens wel benieuwd naar foto’s op de stalen band, ik ben niet zo’n rubber-fan.

Schitterend! Veel plezier ermee!

Gr.Joep

Wat een pracht!! Veel draag en kijkplezier!!

groet, landrover110

Geweldig!

Mooie Marinemaster (tu)
Op staal vind ik hem nog mooier.

verslaat de rolex sub wat mij betreft, moet er ooit bij mij ook nog eens komen!

eh, niet helemaal mee eens :wink:

wel chapeau voor het feit dat je veel geld betaald voor een "seiko"
velen van ons zouden toch voor iets anders gaan

hulde (tu)

Ik ben het wel met je eens dat het veel geld is voor een Seiko. Maar in de grond van de zaak is veel geld uitgeven voor ieder metalen doosje dat tikt natuurlijk al een beetje bijzonder…

Ik heb voor de Seiko relatief (in vergelijking met bijv. een Speedy of een Submariner) weinig betaald. Technisch gezien en wat betreft de afwerking, doet dit horloge niet onder voor bovengenoemde horloges. Dus is het een ‘koopje’. Qua emotie is dat natuurlijk heel anders. Maar dan komt natuurlijk mijn eerste alinea weer om de hoek kijken.

Dat gezegd hebbende: ik vind een Submariner bijvoorbeeld een prachtig horloge en zo zijn er nog wel een paar. Ik vind het echter te veel geld voor 1 horloge! Dat is de reden dat ik niet zo naar bijvoorbeeld een Rolex kijk (nou ja, ik heb er wel eentje voor mijn vrouw gekocht, dat wel), maar me liever bezighoudt met dit soort unieke exemplaren, die je maar mondjesmaat tegenkomt.

Op het SCWF forum kreeg ik de volgende tip om een rubber band in model te krijgen. Let vooral op de tip betreffende PVC en PU banden.

[b]- Remove the buckle & keeper from the short end. Remove the spring bars from both ends.

  • Starting from the spring bar end of each piece, gently roll it into a snug cylinder shape. Not too tight, just snug. Wrap an elastic band around it to keep the cylinder shape intact.

  • Fill a good size (say 12 oz./ .5 liter) ceramic coffee or tea mug half full of luke warm tap water and drop in the 2 rolled up pieces.

  • Boil a quart/ .5 liter of water, pour some into the mug, stir, check with a thermometer, I like 150 degrees Farenheit. Cover the mug with a saucer, let it sit for 5+ minutes.

  • Remove the saucer, put the mug in a sink and let the cold water from the tap flood the mug for a minute.

  • Remove strap pieces, remove elastic bands, replace buckle, keeper and spring bars, install on watch. The strap will have a permanent curve.

  • Don’t try this with aftermarket diver straps. Many are made of polyvinyl chloride (PVC) rather than polyurethane (PU). PVC straps curl up into a ball of goo when heat treated.

  • Quick test before heat treating: drop the long end of the strap in water. It sinks, its PU. It floats, its PVC.[/b]

Menno

schmeink Schreef:

eh, niet helemaal mee eens :wink:

wel chapeau voor het feit dat je veel geld betaald
voor een "seiko"
velen van ons zouden toch voor iets anders gaan

hulde (tu)

tja…ik vind echt deze Seiko unieker ook mooier (maar dat is smaak en smaken…) dan een Submariner.

Hele mooie aanwinst…en nu vlug die autoband eraf en een fatsoenlijke stalen band er op. :smiley:

Wat een mooie duiker. Als ie met een stalen band zou bestaan, dan vind ik em helemaal top!

Alhoewel… die dagaanduiding op m’n Monster vind ik toch wel erg fijn.