JA! Gelukt, eerder dan ik dacht!

… een Seiko Marinemaster!

Een goede maand terug plaatste ik een wtb op het SCTP. Ik was op zoek naar een Seiko Sumo. Er meldde zich iemand uit Scandinavië die een blauwe Sumo te koop aanbood; goede prijs, goede communicatie en de man stuurde per omgaande de Sumo. Toen ik hem bedankte voor zijn correcte afhandeling meldde hij dat hij ook nog een Marinemaster wilde verkopen. Hij noemde een prijs die te mooi was om waar te zijn; ik heb hem teruggemaild of er niet een ‘1’ was weggevallen voor het bedrag dat hij noemde. Niet dus! Tja, en wat doe je dan? Juist! Ik heb 'm gekocht! Maandag op de bus, vandaag in huis! Alles compleet, doos, omdoos, papieren en de oorspronkelijke rekening! Ik had er niet echt rekening mee gehouden dat ik zo makkelijk aan een Marinemaster zou kunnen komen.

Wat een horloge! Het horloge bestaat uit 1 stuk: geen verschroefde bodem. Het is zwaar en hoog. Qua formaat lijkt het op de Sumo, alleen oogt de Marinemaster ronder (…), minder langwerpig. De kleur van het RVS is geler dan van andere horloges die ik heb. Van Jonathan Koch (Swedefreak) uit New York hoorde ik dat het horloge van veel harder staal gemaakt is.

De lumen is bij daglicht geler van kleur dan je van zo’n nieuw horloge mag verwachten. De lumen licht bij het minste of geringste al fel op.
De stalen band is een verhaal apart. Wat bijzonder is, is de aanhechting van de eindlugs aan de band: meestal zijn het de pushpins die de eindlug op zijn plaats houden, hier zijn de pushpins alleen voor de verbinding tussen horloge en band. De eindlug zit met een aparte pin aan de rest van de band!

Het horloge is zwaar! Zeker met de stalen band. Ik weet van de Orsa die ik had, dat me dat gaat irriteren. Daarom heb ik 'm aan de bijgeleverde rubberband gedaan. Deze is nog nooit gebruikt en erg stug. Als je een truc weet om 'm soepel te maken, houd ik me aanbevolen!

Menno

Enfin, twee foto’s

Het is een beauty… gefeliciteerd :slight_smile:

Wouw, Wat is het toch een mooie klok.
Lekker he zo’n mazzeltje;)

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaafffffffffff!!!X(
Hebbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhh!!!
(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)

Oeps,sorry…
Een heel mooi horloge.:wink:

Groet,
Werner

Stoere duiker! wel echt mee onderwater gaan hoor :wink:

Salut!

RoB

Mooi man. Volgens mij ben je de eerste op het forum. Ik heb wel eens gehoord dat je de band in het water kunt leggen om hem soepeler te maken. Ik zou hem niet koken overigens. Veel draagplezier.

Errug mooi. Van harte.
‘Rolex, eat your heart out!’

jemig menno, wat een mazzel
je hebt hem verdiend, dat weet ik zeker (tu) (tu)

Holy shit, Menno, wat gááááááááf!!! X(X(X(

En die rubber band? Ik heb 'n tijdje zo’n band aan mijn 6105 gehad (op maat gemaakt), maar ik werd niet vrolijk van dat stugge. Ergens op internet las ik toen dat je 'm in een mok moet stoppen (rond, tegen de binnenwand) en er kokend water op moet doen. Dat heb ik gedaan, maar echt soepeler werd-ie er niet van. Uiteindelijk heb ik 'm verwijderd en vervangen door wat anders.

Hoe dan ook: ik wens je veel plezier van dit schitterende horloge! (tu)

Mooi ding, maar ik hoop dat hij het goed blijft doen. Want het is een gedoe om erin te komen.
Uurwerk kost trouwens niet veel, dus laat het niet maken als er iets aan mankeert, maar laat er een nieuw uurwerk in zetten.

De band kan je met dat kokend water trucje in een ronde vorm krijgen. Soepel wordt ie gewoon door hem veel te dragen.

Suuuuuuuuuuper gaafffff!!!

Van harte kerel!

vrgr,

Vncnt

Wat een knots ::o, maar wel erg mooi :~

Gefeliciteerd met je superduiker en veel draagplezier

Radjoe

Fantastisch, hartelijk gefeliciteerd!!

Soduje… Dat is een serieus kwaliteitshorloge. Werkelijk prachtig.

nice, heel erg mooi ! een wannahave !

Soo! Die is mooi! Gefeliciteerd met deze epic aanwinst!

Prachtige klok.::o De jaloerse kriebels zijn weer aanwezig. B)- Gewoon veel dragen en dan komt het met die band vanzelf goed.

X(…schitterend horloge, weer eentje voor op mijn lijstje;) ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd.

Vet hoor (tu)

gr. Roel