Ja! Hebbes! Seiko 6217 duiker

Was ik zo druk bezig met de Favre-Leuba, stak er opeens een Seiko 6217 (de 62MAS!) uit 1967 over…

Voor de niet Seiko-kenners: dit is de oerduiker van Seiko die tussen 65 en 68 is gemaakt. Komt niet zo vaak voorbij en zeker niet in goede staat. Nu kwam 'ie wel voorbij (en betaalbaar). De dot is gerelumed, de wijzer hebben -hoewel hier niet goed te zien- de juiste afschuining. De wijzerplaat is origineel. De achterkant heeft nog een duidelijk zichtbare dolfijn.

Hier alvast een foto. Het horloge wordt geleverd met de originele (!!!) waffle strap en een extra NOS glas. De 62MAS is wat kleiner dan we tegenwoordig van Seiko gewend zijn; deze is 38mm. Door de grootte van de kroon lijkt 'ie wel groter.

Het is vrij moeilijk om een goede 62MAS te scoren. Er zijn weinig onderdelen te vinden om 'm op te kalefateren. Dus het is zaak om een zo goed mogelijk exemplaar te pakken te krijgen.

Voor de mensen die het graag willen weten: MAS staat voor 'auto-MA-tic S-elfwinding, 62 staat natuurlijk voor 6217.

Menno

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze nog in schitterende staat zijnde oerduikert (tu)
Zal niet goedkoop zijn geweest maar daar heb je wel iets unieks voor.
Geniet er van!!!

mvg, Frans

Wat een mooie zeg… Gefeliciteerd! Goed werk weer Menno! (tu)

Ik moet zeggen dat ik deze niet kende, maar wat een prachtding. Daar wordt je hebberig van zeg! :slight_smile:

Het wordt binnenkort ook voor jou eens tijd om een familiefoto te plaatsen!!!

Mijn beste,

Menno, bij deze, “Proficiat“ met deze bijzondere verovering.(tu)

Een plausibel verhaal, een prachtige foto en een heldere geest, beschrijven op een bijna educatieve manier dit bijzondere horloge.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze witte raaf!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ja mooi, ben over het algemeen niet zo’n fan van de oudere seiko duikers (pre 6309) maar deze is wel mooi. Lijkt de case een beetje op die van een Benrus Type I/II (en de daarop gebaseerde Marathon SS Navigator en MKII Blackwater) of zie ik dat helemaal verkeerd ?
In ieder geval, geniet ervan…
mvg
Broes

Mooi en zeldzaam.::o
Ik heb zo’n vermoeden dat deze uit Spanje komt.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Groeten, Chris.

Nee, hij komt uit Zweden. Bij Stefan Molle vandaan. Rob van Monsterwatches heeft al eens wat over 'm geschreven. Hij heeft ook een mooie site: http://mollewatch.webgain.se/information/index.xhtm , met enkele ge-wel-dig mooie foto’s! Kijk bij de chronografen maar eens hoe hij de bezels fotografeert!

Als je even naar de duikers zoekt, zie je ook mijn nieuwe aanwinst met nog meer foto’s.

EDIT: ik zie dat hij zijn site al heeft aangepast; de 6217 staat nu onderaan bij ‘divers, sold’. Over je website uptodate houden gesproken!

Menno

Dit is inderdaad een prachtduiker van Seiko. Ik ben ze ook wel tegengekomen op internet, maar dan tegen prijzen waar ik op afknap.
Mooi, man!! En zuinig op zijn, hè! (tu) :slight_smile:

Ik zag hem ook voorbij komen.
Stefan moet echt iets behoorlijks gekocht hebben (of een zware belastingaanslag gekregen hebben) want er gaat een hoop mooi spul de deur uit.

Mooi hoor.

Weet iemand wat voor metalen clip er op de band van de skx007 zit?
*Ik weet niet hoe je het precies noemt maar het ding waar je je bandje onder stopt.

erg mooi.

Gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst(tu)

Zo dat is een mooie vintage duiker!!!

Wat een prachtduiker. Schitterende details in de wijzers en de plaat. Heel veel plezier er mee(tu)

De moeder van alle Seiko duikers! Die heb ik nog niet in het echt gezien en volgens mij ook niet op dit forum, het is een zeldzaam horloge. Gaaf hoor!

WOW Menno, dat noem ik nog eens scoren!

Veel plezier ermee.

Gr,

Ron.

Hulde, hulde!!!

Wat een mooi exemplaar is dit, heel veel draagplezier, de verzameling wordt steeds mooier

VrGr,

Vincent

Dank voor al jullie vriendelijke woorden. In het verleden had ik me al behoorlijk ingelezen voor het geval er eentje langs zou komen; een soort mental checklist voor het geval dat ik er (a la Henriks 6105) eentje op een bric a brac markt zou vinden. Maar goed, deze komt uit Zweden, bij Stefan Molle vandaan. Molle is een gerespecteerd verzamelaar van Seiko’s en ik twijfel dan ook niet aan zijn beschrijving en foto’s. (Hij stuurde me er ongevraagd nog een paar voordat ik het geld gepaypald had!)

Isthmus (Gabe) op het Wus forum heeft er een uitgebreid verhaal over geschreven. http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=155123 Kijk op de derde afbeelding in het verhaal even naar de Seiko Silverwave. Dan weet je meteen wat mijn volgende doelstelling Seiko-doelstelling is… (of heeft iemand 'm nu al ongebruikt in de kast liggen?)

Het horloge is ondertussen onderweg vanuit Stockholm. Ik kan niet wachten tot ik 'm binnen heb!

Menno

Laats op ebay ging er een voor 1695 dollar en op SomeTimeAgo.com staat er sinds vandaag een voor 1200 euro. Dat is mij allemaal te veel maar wie er echt een wil hebben…

Henrik Schreef:

Laats op ebay ging er een voor 1695 dollar en op
SomeTimeAgo.com staat er sinds vandaag een voor
1200 euro. Dat is mij allemaal te veel maar wie er
echt een wil hebben…

Nou, ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om 1200 euro of zoiets uit te geven! Dat strookt niet met mijn andere (horloge)wensen.

Ondertussen heb ik het wafel-bandje netjes opgeborgen en ben ik in afwachting van een nep-tropic van Squinky. Ik weet dat jij er niet zo over te spreken was (bent), maar voorlopig doen we het daar maar mee.

Menno

Misschien had ik dit wat eerder moeten posten :smiley: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,151741