Eerder deze week van Verburgt zijn prachtige en zo goed als nieuwe (2,5 maand oud) Zenith El Primero overgenomen.
Na eerder al een paar keer foto’s op het forum te hebben gezien, wist ik dat deze er ooit eens moest komen maar dat het zo snel zo worden kon ik ook weer niet bevroedden. Afgelopen maanden ben ik al diverse keren bij verschillende juweliers binnengelopen maar telkens was dit specifieke model niet in huis. Het was dus spannend of het model in het echt aan de verwachtingen kon voldoen. Onder het genot van een kopje koffie het horloge bekeken en hij is inderdaad prachtig. Zeker met de blauwe Rios band die Verburgt er bij heeft gekocht.
Helaas wel een andere graal, mijn PO 8500, in moeten ruilen. Toch wel een tijdje over getwijfeld maar na circa 4 jaar de 2500 te hebben gehad en nu een paar maanden de 8500 heb ik besloten dat hij toch mocht gaan. Ik sluit echter niet uit dat hij wel weer terug komt op termijn. De PO is ook wat makkelijker tweedehands te vinden dan de Zenith, en zeker zo jong gebruikt en in nieuwstaat.
Na gisteren het horloge om te hebben gehad, kan ik zeggen dat het echt een horloge is waar je naar blijft kijken en ik verwacht dat dit een blijvertje is.
Nu maar wat foto’s, nog wel van Verburgt en binnenkort wat eigen foto’s.