Ja, weer gelukt: ditmaal de Seiko Sportsmatic Silverwave

Na de aanschaf van mijn Seiko 6217 moest het wel van komen: z’n voorganger, de Silverwave stond nog op mijn verlanglijstje.

Ik werd een beetje afgeleid door de aanschaf van een Citizen Parawater. Een mede-verzamelaar uit Los Angeles stuurde me een paar mailtjes over de Parawater en waar op te letten. Van het een kwam het ander en hij bleek ook een Silverwave te hebben waar hij wel afscheid van wilde nemen! Snel toegeslagen (Denk even aan de Silverwave op eBay vorige week: 660 AU$!) en nu is dit exemplaar (met blank-metalen wijzerplaat) naar mij onderweg voor een fractie van de prijs.

Onderstaand exemplaar zijn geleend van het Net, de mijne ziet er minder mooi uit. Ik heb nog geen foto; mijn camera is uitgeleend…

Menno

Foto:

heel erg mooi,ben benieuwd naar de fotos van jouw exemplaar.
gr.john

Gefeliciteerd! Was nog niet gemakkelijk om een Silverwave te vinden en dan ook nog eens voor een goede prijs!

Ben ook benieuwd naar de pics van de Silverwave!

Gaaf ding, ben benieuwd naar jouw foto’s!!

gr,

vincent

Om eerlijk te zijn wordt ik er een beetje draaierig van. Ik moest twee keer kijken voordat ik wist hoe laat het was :slight_smile:

Wel iets heel bijzonders !
Gefeliciteerd !

Bas

Gefeliciteerd met deze Seiko oerduikert!
Hopelijk is of wordt die van jou net zo mooi.

mvg, Frans

Inderdaad, bij deze wijzerplaat gingen de ontwerpers helemaal uit hun dak… Er is er ook nog eentje met een ‘gewone’ wijzerplaat en een zwarte wijzerplaat. Maar… je raadt het al, deze is het schaarst.

Ik begrijp je punt van ‘draaierig’ wel; ik heb dat zelf bijvoorbeeld met sommige Sinn chrono’s: al die wijzertjes en streepjes.

Menno

Een foto van een zwarte (naast een 6217)

Gaaf ding zeg!! De wijzerplaat doet een beetje denken aan een oud kompas

Ik heb zelf vandaag een Citizen Parawater uit 1971 kunnen scoren met een oranje wijzerplaat. Zodra ik hem heb zal ik ook foto’s posten

heel erg mooi horloge, en idd de wijzerplaat is wel even wennen als[je de tijd wil aflezen, is moeilijk te zien. met een snelle blik kijken is er niet bij.
maar evengoed een echte seiko topper.

grt arie.

Leuk ding(tu) Wel even goed kijken voor je weet hoe laat het is:D
Maar dat heeft ook z’n charme!