Een Citizen eco-drive zou ook mooi kunnen. Niet al te duur, heeft solar (eco-drive) en de meesten, zo niet allemaal, zijn prima waterdicht.
mist een beetje boel functionaliteiten die ik eerder heb genoemd
Je hebt helemaal gelijk. Al durf ik de nuttigheid van de functionaliteiten die je noemt te betwijfelen.
tenzij je er onderweg vanaf geholpen wordt.
Elf.
ligt er net aan waar je bent denk ik, temperatuurmeter sowieso handig en kompas ook. Ik ga er niet vanuit dat er altijd een mobiel netwerk is en in Scandanavie lijkt mij een hoogtemeter leuk en misschien ook wel praktisch
Er staat voor 3 tientjes een Casio Illuminator in het verkoopgedeelte. Lijkt me niet de slechtste keus voor dit doel.
Ik ga al zo’n 14 jaar bijna ieder jaar 2 weken naar Scandinavie om te backpacken. Ik heb nog nooit een hoogtemeter gemist. In Afghanistan trouwens ook niet, al was het best grappig om te volgen in de Hercules. Een kompas kan je beter los kopen van een beetje kwaliteit in mijn ogen. Maar het is jouw feestje en een jaar lang is toch weer iets anders. Veel succes!
Ik zou een losse gps nemen die wat van die gewenste functies heeft.
Daarnaast natuurlijk een smartphone met enkele apps die het meeste werk zouden kunnen overnemen (en natuurlijk bijbehorende USB powerpack, wat die zijn wat minder zuinig).
En een horloge waarvan de batterij minstens net zo lang mee gaat als de hele reis duurt (of nog beter: een solar/kinetic), met eventueel een paar functies die niet teveel energie kosten. iig geen GPS dus.
casio pro trek bijvoorbeeld, ik denk aan deze: http://protrek.casio.com/watches/Solar_Atomic/PRW3000-1A
Sowieso proberen belangrijke functies altijd dubbel te hebben, zoals bijv. temperatuur op GPS en horloge, GPS op de smartphone en de losse GPS, etc.
Met een g-shock zit je altijd goed, pak gewoon het model dat je mooi vindt.
Losse kompas en gps erbij is sowieso beter lijkt me.
[quote="bullit, post:25, topic:70120, full:true]temperatuurmeter
[/quote]
De thermometer van een G-Shock is leuk maar je moet het horloge wel een tijd bb je pols af wegleggen om de echte temperatuur te meten, anders kom je altijd uit rond de dertig graden.
Als het stevig en redelijk goedkoop moet zijn zou ik aan de eerder genoemde Rangeman denken. Die heeft solar, barometer, hoogtemeter, thermometer en kompas.
Een goed los kompas is aan te raden als je er echt stevig gebruik van gaat maken.
Misschien is het ook interessant om te kiezen voor een niet te opvallend uurwerk?
Een Casio F-91W is een betrouwbare daily companion die nooit in de weg zal zitten. Maar natuurlijk ook niet zo “exotisch” als een leuke G-shock
De plaatsen dienje aangeeft zijn niet heel gevaarlijk. Ik draag in Azië gewoon mijn staal gouden submariner met korte mouwen. Geen enkel probleem. De andere gebieden die je aangeeft kunnen wellicht wat gevaarlijker zijn, maar daar kan je misschuenblange mouwen dragen.
Een wat duurder horloge kan dus best op vakantie.
Die dus
Ik zou in ieder geval kiezen voor een GPS functie, kom je altijd weer terug.
En een Vostok Amhibia voor het ruige werk onderweg, blijft je reishorloge netjes en heel.
Dat. En een dresser.
Je weet maar nooit.
Seiko skx007? Super stoer als je die over 20 jaar helemaal onder de krassen van je reis aan je zoon voor zijn reis kunt geven. G-shock is natuurlijk de obvious choice, dus wel leuk om juit iets anders om te doen.
Je zou ook kunnen kiezen voor een Luminox. Ze zijn super stevig. De kast is gemaakt van Carbon, wat natuurlijk super licht is. Daarnaast maken ze gebruik van tritium buisjes die ervoor zorgen dat je altijd de tijd af kan lezen, ook 's nachts!
Dan heb je een horloge met alle wereldtijden nodig. Zoiets als deze dus.
http://www.breguet.com/en/timepieces/classique/5717
Voor 3 tientjes bent u het mannetje. Verkoper is uiterst betrouwbaar!
Ik zou ook een casio nemen niks glim glim lieft van 10 euro de goedkoopste van de kijkshop.