Dit oud topic gelezen te hebben vraag ik mij een ding af?
Waarom werden geen fieldwatches genoemd? ( De Hamiltons, CWC’s, Bulova’s etc…)
Deze zijn toch juist gemaakt/ontworpen voor dat soort avonturen? ( tenminste als ik de diverse fieldwatch topics en advertenties moet geloven )
Dit soort avonturen aangaan met een mechanisch horloge (de fieldwatch stamt uit de tijd dat er geen kwarts bestond) is… leuk misschien, maar
dit soort avonturen ga je aan met een kwarts en bij voorkeur met solar, bijvoorbeeld een Citizen Eco-Drive.
Genoeg quartz fieldwatches.
Uitermate geschikt voor een jaartje reizen.
Goedkope duiker trouwens ook.
Ach, lekker doen alsof er nog steeds iemand gaat backpacken. Leuk draadje toch?
On topic: ik zag eens in een afl. van Top Gear een horloge met een functie dat als je een noodknop indrukt er automatisch een rescue-team naar je gps locatie komt. Dat is pas een functioneel backpack horloge
Breitling Emergency?
Yep, nu je het zegt. Dat was hem inderdaad. Lijkt me ideaal voor een potje backpacken.
Totdat je hem per ongeluk activeert en zelf voor de kosten kunt opdraaien 🫣
Gewoon een Explorer omdoen.
Als jij in je slaap per ongeluk een aparte kroon weet los te draaien om de noodoproep te activeren krijg je vast korting. Wel even zorgen dat je het gefilmd hebt
Alles kan kapot
Zijn de mechanische fieldwatches van tegenwoordig dan alleen maar voor de “show”? Ze zijn gemaakt met bepaalde specificaties en robuustheid om zulke avonturen aan te kunnen gaan.
Maar ieder het zijn.
Als het toen kon, kan het nu ook lijkt me zo.
Er zijn inderdaad vast ook nog wel mensen die met een mechanische duiker gaan duiken
Er was eerder in de berichten aangegeven dat in de woestijn een digitaal lcd solar horloge soms het niet deed omdat deze te heet werd. (Ik weet niet meer van welke forum lid) Dat kan ik daarnaast ook meedelen aan mn eigen Casio solar horloge. (Maar dan niet in een woestijn, maar wel voor mn raam. Helemaal niet bij nagedacht dat het te heet word voor zo een horloge. Het opladen bij een hete zon wordt er blijkbaar veel warmte geregenereerd. Maar dat heb ik ook vaak met mn TomTom navigatie gehad met een volle zon er op tijdens het rijden, waarbij deze ook niet meer opgeladen kon worden via de V12 oplaadkabel)
Analoog lijkt me dus aan de hand van sommige warme/hete omstandigheden juist idd. voordelen te bieden.
Maar ik weet dan nog niet of dat ook geld voor een analoog solar aangedreven horloge zoals een Eco-drive etc.?
Het was niet echt backpacken, maar heb wel aantal jaren redelijk ‘budget’ (hostels, busjes, taxis, fietsen, scooters, niet altijd de beste buurten) de wereld rondgereisd.
Altijd mijn Sea Dweller 16600 aan, nooit problemen mee gehad.
Met automaat van zo een prijzige merk, heb ik het idee dat hun techniek al beproefd en bewezen is. Ook kan het dan denk ik beter de hitte met de zon uitstaan denk ik dan met een solar aangedreven vanwege de warmte die vrijkomt met het opladen van de accu. Uiteraard wel quartz aangedreven weggelaten. Want dat lijkt me ook een beproefde techniek.
Kan het kloppen dat vreemd genoeg niet Victorinox I.N.O.X. door iemand is geadviseerd?
Garmin fenix. Excellent horloge voor dit doel en voor outdoor activiteiten en sport.