Jaaroverzicht 2018

We starten 2018 met dit:

Tussendoor kregen we (wat een boel als ik het zo zie …):

82 Likes, 9 Comments - Sven (@ssajet) on Instagram: “🔥Incoming🔥💯original Seiko 7548 from 1978. Wanted one for some time. A classic! . . . . #Seiko…”







En we sluiten af met:



Rust? Nee … :grin:

10 likes

:wink:

3 likes

:fu:t2: Deze! (staat op mijn verlanglijstje)

2 likes

Zonde van die Connie :rofl:

Verder top natuurlijk :grin:

2 likes

Ja … van die fout daar droom ik nog wel van … :joy:

2 likes

Ik heb er dit jaar 3 verkocht



En 2 gekocht


7 likes

Ik dacht dat 2018 een rustig horloge jaar was, maar toen ik de foto’s bekeek was het toch wel behoorlijk wat geflipper. :joy:

Overzicht 2018

  • Tudor Pelagos
  • Tag Heuer Aquaracer
  • Rolex 114060
  • Rolex 16570 Polar
  • Hamilton Khaki Field
  • Seiko skx007 (twee keer)
  • Omega Genève
  • Squale 1521 blue blasted
  • Bulova Moonwatch
  • Casio a158wea
  • Seiko SNXJ89
  • Rolex 116610ln

Deze zijn nu nog over:

  • Tudor Pelagos
  • Rolex 116610ln
  • Seiko sxk007
  • Casio a158wea

Allemaal wel goede keuzes geweest, behalve de verkoop van de Polar destijds. Was noodzakelijk voor de aanschaf van de Submariner, maar wil er nu eigenlijk wel een terug!

:heart_eyes:

10 likes

Ik begin niet meer aan een jaaroverzicht, te confronterend en tijdrovend. Het was wel een goed jaar voor de hobby !
cat

12 likes

De eerste jaarhelft van 2018 is bij mij op horlogegebied rustig verlopen. Maar de laatste maanden terug de vibe opgepakt, met dit onderstaand geheel als wat er in grote trekken veranderd is in de collectie.

De 5 blijvers van 2018:

Close but no cigar:

In and out:

Na langere tijd in bezit, deze toch laten gaan in 2018:

en tenslotte mijn tweede SpationauteIII, het leven is te kort om een horloge dubbel te hebben :wink:

Besteld en betaald in 2018:

Refund:

6 likes

Dit jaar aangekocht:

Verkocht:

Deep Blue Protac 1000

De Wwoor quartz

Bulova Accutron 214 Spaceview

King Seiko 4502-7010

De plannen voor volgend jaar bevinden zich wellicht meer in de context van verkopen, hoewel ik tegen een Oris 65 of Tudor BB58 geen nee zal zeggen.

5 likes

Ik doe het ook niet meer… te confronterend. :man_facepalming:

3 likes

Belofte maakt schuld dus here we go. Niet allemaal maar wel de mooiste die ik dit jaar gehad heb. Ik zal het op chronologische volgorde doen. Ik koop veel en flipper ook veel weer door. Maar in tegenstelling tot veel flipperaars hier zijn er ook horloges die blijvertjes geworden zijn. De verzameling is dan ook zeker in aantal verdubbelt in 2018.

De eerst aanwinst van het jaar op 4 januari :sunglasses: Deze is nog steeds in de verzameling

70s Omega Connie.

Een Tissotje zelfs

Niet het meest bijzondere horloges maar ik vind hem echt geweldig. Vanzelf sprekend dus nog steeds in de verzameling en mede ook door de beperkte waarde een die ik nooit zal verkopen.

Weer wat moderns, een spork. Mooi maar veeuuuul te groot voor mij helaasch.

Giugiaro LCD horloge uit de 80s.

Vervolgens 4 rikketik aanwinsten

En van de 4 is deze nog steeds in de collectie

Weer eens iets anders dan Seiko. De mooiste Omega die ik gehad heb en zeer comfortabel op de stalen band.

Vervolgens een Seiko helmet die ook nog steeds in de verzameling zit

Oja, nu ik de fotos zit door te zoeken kom ik ook nog deze Seiko klok tegen. De mede bewoners waren echter iets minder te spreken over de luide gong dus die is ook weer weg :rofl::rofl:

Een Citizen bullhead die ook nog steeds in de verzameling zit. Maar dan met name omdat ik hem gekregen heb van een kennis. :sweat_smile:

Een Turtle stond al lang op mn verlanglijstje en deze weten te bemachtigen. Echt een klassieker en daarom nog in de verzameling.

Een zeldzame JDM Night Monster.

Vanuit Japan deze laten overvliegen. Een NOS 36.000 bph hi-beat zakhorloge.

En af en toe tussen door nog wel eens een leuk vijfje

Nog een 6139 variant de 6139-7060

Een 7016-5020 tank

Hier was ik ook heel blij mee een SARX015. Absoluut echt een prachtig horloge met heel fije band.

Een andere moderne klatser die het toch niet haalde bij de SARX

Een 7017-6050. Dit horloge stond ook al lang op mn lijstje en nu eindelijk weten te vinden. Deze is ook nog steeds in mn verzameling.

Een King Seiko die @HanDavinci zo mooi vond :grin:

Heel toevallig kwam daarna ook nog een stalen variant voorbij.

Een 2220-0180 dress watch

Een 7t32-7c60 met zeldzame lume dial

Mn eerste moonphase horloge

Een 6139-6032 coke pogue. Helemaal laten servicen en nieuw glas, is echt een fijn horloge geworden en nog steeds in mn bezit.

Ik was echt heel blij met deze aanwinst. Ik vind dit nog steeds echt een prachtig horloge en daarom ook nog in de verzameling en denk ik ook wel top 5. :sunglasses:

Een leuke obscure automaat

Een 6138 Jumbo, ik snap de naam toen ik hem IRL en om de pols zag, wat een unit.

Twee vijfjes. Vooral links was erg mooi maar inmiddels vervanger door nog wat mooiers.

Mn SARX015 geruild met de dracula monster. Achteraf denk ik dat ik dat nu niet meer zou doen, die SARX was toch heel cool.

Een 0634 die nog wel in de verzameling is maar inmiddels de geest heeft gegeven. :expressionless:

Ook een horloge waar ik lang opzoek naar was geweest maar die viel dan toch weer wat tegen helaas. Wel in erg mooie staat. Nu bij een ander HF lid om de pols.

Een gokje dat goed uitpakte, een 6139-6020 dokters chrono. Ook nog steeds in de verzameling.

De Kakume viel me ook enorm tegen IRL dus die ook meteen door geflipperd

Een mooie 6602 handwinder

Twee sports duikertjes

Een mooie gouden Bell-Matic

Deze was ik ook al enige tijd naar opzoek. Ook absolute top 5 binnen de verzameling en dus ook een blijvertje. :sunglasses:

Twee moderne JDM Seiko’s. Rechts is gek genoeg ook nog steeds in mn verzameling en draag ik geregeld met plezier.

Een moderne Seiko flieger.

Een 7a28-6000 bishop uit de Aliens film

Ben het nu even zat en doe de rest later wel. Dit is een mooi punt om te stoppen omdat het zo te zien ongeveer halverwege het jaar is :rofl:

11 likes

Maareh, je hebt toch een Patek gekocht dit jaar? :hushed::sweat_smile:

1 like

Die was vorig jaar aangekocht. De NA topic was wel dit jaar :wink:

2 likes

Echt prachtig Daniel.

3 likes

Prachtig overzicht! Ik weet niet waar ik moet beginnen. Laat ik er eentje uitpikken als favoriet: de dokterschrono!
Volgens mij had ik recent nog een grafiek gemaakt van jouw aankoopgedrag. Een curve waar de gemiddelde belegger het heel warm van zou krijgen :sunglasses:.

1 like

Dat was een gokje dat goed bleek uit te pakken. Dit was de beste foto uit de advertentie :joy:

2 likes

Wat een origineel topic is dit.
Voor mij dit jaar twee maal Seiko .
SBDC003
SBDX001


Iedereen alvast fijne feestdagen .
Op naar 2019.

8 likes

Die spaarde zeker ook vintage digitale camera’s :wink:.
Hoe groot is deze doktersseiko? Ik heb wel dibs interesse, maar vrees dat hij te groot is voor mij.

1 like

“Alleen” maar deze maar nog steeds ontzettend blij mee

8 likes