Jacoby-Bender

Mijn Russische Sputnik is gekoppeld aan een Jacoby-Bender Champion bracelet (logo: JB in een driehoek).
Wat een toeval: de Amerikaanse Apollo astronauten hadden een JB Champion bracelet aan hun Speedy’s.
Volgens WUS een gezocht item en terecht, als ik de foto’s zie, want prachtig met een kleine sluiting aan de zijkant (ff googlen, want ik kan die foto’s niet zo maar plaatsen).
Nu is mijn JB een ander type met een gevlochten zig-zag lijn, die ik ook nog niet eerder heb gezien:

Overigens maakte JB ook voor Rolex stalen banden.
Inmiddels is JB al lang failliet.

Zijn er binnen HF nog méér JB Champion bracelets (Speedy’s, Rolex)?
Leuk om te laten zien?

Het zijn mooie banden idd. ben er wel eens naar op zoek geweest voor een horloge dat ik niet meer bezit en waar ik ook het merk niet meer van weet…

Maar ik heb nog een 18mm met verende 20mm eindstukjes en de band lijkt idd. een kopie van de Omega ref. 1039…

Hij zit overigens aan de Bulova Snorkel.

grt

Lijkt idd op een Omega band (op Bulova snorkel met zoveel Omega’s?, maar ik zeg niks :)).
Mooi, Frans (tu)

1 like

Harpoen Schreef:

Lijkt idd op een Omega band (op Bulova snorkel met
zoveel Omega’s?, maar ik zeg niks :)).
Mooi, Frans (tu)

Lol! :smiley:
Maar toch wel logisch, Bulova een Amerikaans merk waar
een Amerikaanse band aanhangt…
Overigens heb ik 'm zo aangekocht :wink:

edit: overbodig woordje verwijderd…

Mooie banden zijn dat. Behoorlijk duur op Ebay…

Mijn Bulova Astronaut heeft een hele mooie uit de jaren '60.

Mijn Bulove 2313 heeft er ook ééntje, of het is een Kreisler, moet ik ff naar kijken.

:}

Gave banden, volgens mij hoort er aan mijn Zodiac Aerospace, ook een J.B. Champion band te zitten.

Zou zo maar kunnen. Aan de buitenkant van de clasp zal het Zodiac logo staan, aan de binnenkant is dan JB Champion stainless steel (U.S.A.) gestanst. Wellicht weet Butch Dunn van VZ (Vintage Zodiac, gave site) er méér van (tu)