Gefeliciteerd! Je hoeft geen duizenden euro’s uit te geven om van horloges te kunnen genieten.
De hoeveelheid rubi’s is in dit geval het gevolg van de module voor het chronograafdeel. Zie ik het goed, dan heb je een ETA 2824-a2 met een Dubois Dépraz module.
Meer rubi’s maken niet dat een horloge beter of slechter loopt. Het zijn lagertjes om de wrijving te verminderen. Niet meer en niet minder.
Hoe dan ook gefeliciteerd met je aanwinsten.
Gefeliciteerd met je NA’s Bart. Draag ze met trots en plezier
ja ik weet het, het is inderdaad een Dubois Dépraz maar ik heb nog zo’n model met dit werk en opbouw in en deze heeft 49 jewels, waar zit dan het verschil? Het is een Chronograph Suisse La Grande met grote kalender.
Ach, een extra lagersteentje op de ene of andere plek…
Die modules werden ook steeds verder doorontwikkeld en waren er vermoedelijk ook in meer dan één prijscategorie.
Bij een datum zal vermoedelijk ook daarvoor een aantal lagerstenen zijn gebruikt.
De wijzerplaat heeft een bijzondere afwerking lijkt het. En er staat geen naam of typenr op?
Nee, zoals ik zei heeft dit horloge geen naam. Waarschijnlijk was dit een projecthorloge. De dial is zilver en het werk is een 51 steens. Om die reden heb ik hem gekocht!
Vermoedelijk wel. In elk geval loopt hij perfect!