Jacques Lemans en invoerrechten

Hallo,

Ik heb een vraag aan de horloge kenners hier op dit forum. Ik vraag mij dus al een tijdje af of je extra belasting moet betalen bij de invoer van een horloge uit Duitsland en Engeland. Het is me namelijk opgevallen dat horloges daar op het net veel goedkoper zijn. Het lijkt me dan ook handig om er een uit Duitsland of Engeland te bestellen, maar ik heb geen zin in invoerkosten.

Als tweede wilde ik jullie vragen of jullie bekend zijn met het merk Jacques Lemans en de automaten daarvan? Het merk levert redelijk goedkope automaten op de geneve serie na. Is het ook een kwalitatief product?

Alvast bedankt voor jullie reacties en de groeten.

Vwb de invoerrechten, daar heb je binnen de EU geen last van. Dus niet vanuit Duitsland en Engeland maar wel vanuit Zwitserland.

Mijn ervaring met het Oostenrijkse JL is tot nu toe positief, de laatste jaren maken ze kwalitatief goede horloges voor relatief weinig geld.
en mooi verpakt met duidelijke gebruiksaanwijzing.

de laatste modellen die ik gekocht heb zijn alle drie Quartz minute repeaters met split chrono functie en vol kalender/maandstand. 500,- USD p/stuk
gelimiteerde uitgave 1000 stuks

de mooiste uitvoering vind ik die met de blauwe wijzerplaat, die met de bruine wijzerplaat is wel heel apart.
erg duidelijk afleesbaar zijn ze niet,
die met een witte wijzerplaat wel goed afleesbaar maar die vind ik niet echt mooi.
maar ja, met een minute repeater kan je altijd nog ““horen”” hoe laat 't is
en dat klinkt super bij deze JL.

Die minute repeaters heb ik wel in Amerika moeten kopen, in Europa vreemd genoeg niet te koop op het internet.


met bruine wijzerplaat: