Is er toevallig iemand die dit horloge (Jacques Lemans F5019B) in zijn bezit heeft? Of iemand die me iets meer kan vertellen over het merk en de verschillende horloges?
Ik vind dit model zelf heel mooi en zit er over na te denken om er 1 aan te schaffen (1 van de redenen is dat ik een behoorlijk grote formule 1 fan ben)!
Jones, ik heb vrijwel geen kennis van zaken betreffende de wereld der horlogerie (komt nog wel hoor)!!
Doch wat ik niet weet zoek ik op. Dus om jou vraag te beantwoorden inzake informatie over Jacques Lemans Horloges ben ik terechtgekomen op:
In de Heuvelgalerie in Eindhoven zit een winkel waar ze dit merk verkopen ('k ben effe de naam kwijt, 't is in ieder geval geen juwelier of zo).
Ik heb er wel eens staan te kijken en ik moet zeggen, de horloges van Jacques Lemans zijn zonder meer mooie horloges voor hele aangename prijzen.
Geen topmerk, maar ook zeker geen mode- cq plakmerk.
Je moet eens gaan kijken bij Chete & Laroche Juweliers in Dordrecht. Ik heb daar laatst een Jacques Lemans horloge gekocht (F5008) voor EUR 99,-,elders EUR 199,-! Hij heeft meerdere modellen liggen, ik weet niet of dit model erbij zit, maar het scheelt al vlug EUR 100,-, snel verdiend, toch?
Het ligt (gelukkig) ook ‘gewoon’ bij juweliers in de etalage. Ik begrijp niet goed waarom het ook in bijouterie zaakjes ligt. In Duitsland is het wel bekender volgens mij; daar zijn vrij veel juweliers die het verkopen (hebben ook een aantal leuke mechanische modellen).
Bedankt voor de reacties en informatie tot zo ver. Ik hoop dat het horloge een beetje past om m’n pols. Ik heb ergens gelezen dat de diameter van het klokje 42 mm is. Is dit een normale/gemiddelde maat? Of valt dit “groot” te noemen?