Jaeger Le Coultre, begin jaren 60

Hallo allemaal,

ik weet niet zoveel van horloges maar ik zou jullie graag iets vragen over twee horloges van mijn overleden oom:

Merk Jaeger Le Coultre, beide automatic met alarmfunctie en datum uit de begin jaren 60.
Ter info: de linker met rvs band is op de kast voorzien van een gegraveerde datum.
Ze zijn beide nog werkend maar zoals jullie zien flink gebruikt.

Mijn vragen:
-Hebben deze horloges nog een (verzamelaars) waarde, zo ja hoeveel ongeveer?
-Zo ja waar kan ik deze dan het beste aanbieden of veilen?
-zo nee wat kost het ongeveer om ze weer op te knappen , schoon maken en evt nieuw glas, of is dit niet aan te raden?

alvast hartelijk bedankt voor de moeite.

ze hebben zeker nog een waarde , kan je helaas niet precies vertellen hoeveel
je zou kunnen zoeken op memovox…

Mits in zeer goede staat hebben deze Memovox horloges zeker verzamelwaarde.
Ik zou ze wel door JLC zelf laten opknappen. Dat is geen goedkope optie, maar wel de beste.
je zou eerst een offerte kunnen laten uitbrengen.

succes,
Hans Mennink

Welkom en mooie horloge’s! Dit zijn horloge’s van het type Memovox, deze modellen hebben een wekkerfunctie. Die werkt door de onder (of bovenste) kroon uit te trekken en hiermee kan je de schijf in het midden van de wijzerplaat verzetten (die met het pijtljje), als je het pijltje dan bijv. op 11 uur zet gaat om 11 uur een bepaald wekgeluid, dit kan een soort zoem zijn maar is meestal een belletje. Verder weet ik niet of ze handwinder of automaat zijn, maar je zou zij in elk geval allebei even een aantal slagen kunnen geven zodat ook de wekker zich opwind om te zien of die het nog doet.

Deze modellen zijn zeer bekend en sinds een aantal jaren weer opgenomen in de huidige lijn van Jeger LeCoultre, onder de naam Master Reveil. Verder zijn er nog andere afgeleiden hiervan zoals de Am-Vox etc.

Ik weet niet uit welke regio je komt, maar het is zeer zeker de moeite waard deze op te laten knappen.

Succes

Ze zijn in deze staat zo’n 1000 euro waard, het linker exemplaar wat meer en de rechter zo te zien aan de wijzerplaat
wat minder.
Als je ze niet wil houden , kun je ze het best op eBay zetten zonder ze op te knappen.
het zijn echte verzamelaar horloges van één van de TOP merken , en technisch gezien vrij duur om aan te laten sleutelen,
toch ? Paul K ? :slight_smile:
ze zitten trouwens nog steeds in de lift qua prijsontwikkeling.

Groet, André

Hartelijk bedankt voor al jullie antwoorden. Ik heb even die wekkerfunctie getest en ze hebben beiden een zoemer/triller, helaas geen belletje.
Ik snap dat het lastig wordt om een schatting te geven wat het kost om dat via JLC op te laten knappen aangezien je natuurlijk niet weet wat ze tegenkomen maar moet ik dan aan honderden euro’s denken of???
Ze lopen beiden nog wel. Waar kan ik in Nederland zo’n offerte opvragen? (Ik kom uit de regio Eindhoven)

(Ik zit er nu over te denken om er eentje dan te verkopen en van de opbrengst de ander te laten opknappen)

nogmaals hartelijk bedankt,
met vr. groet,
WIllem

Hoi Willem,

Mooie horloges! Inderdaad kost een service door JLC honderden euros. Er zijn echter voldoende goede horlogemakers in Nederland, mits ze de juiste onderdelen hebben of kunnen krijgen.

Vr gr Ron

Mijn beste,

Antwerpen is vanuit de regio Eindhoven niet zo heel erg ver weg. In Antwerpen is Juwelier / Horlogier ‘Slaets’ gevestigd, o.a. verdeler van Jeager-Lecoultre. Een prima zaak voor een eerlijk advies voor de horlogemerken in het luxe segment. (Keyserlei nr.42)
Succes (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Gepost door: Teun111Kwiebes2 (IP Gelogd)
Datum: 27 mei 2007, 18:50

Hoi Willem,

Mooie horloges! Inderdaad kost een service door JLC honderden euros.

Honderden euro`s is een koopje, reken maar op veel meer !
Je bent voor een servicebeurt bij JLC al gauw 400 tot 500 euro per horloge kwijt .
En dan hebben we het nog niet eens over het opknappen, je praat hier wel over topmerk en dus topprijzen.