Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Dankje!! :pray:t4:

Echt schitterend vind ik dit :star_struck:

1 like

En het laatste deel van het verslagje v/d Memovox K814. Na de laatste foto moest-ie nog eens open, omdat de secondenwijzer het glas raakte. Dieper opdrukken - hielp niet. Afnemen en de tip iets bijbuigen, weer opdrukken - yes. :sweat_smile: Amplitude nog niet top maar liep na 10 minuten al iets beter, doorgangshoek is hoog volgens mijn bron; 56 graden.

Dat de wijzerplaat wat ouderdoms-gehavend is, is eenmaal ingebouwd nauwelijks te zien en valt in elk geval niet op. Het slechtste deel zit onder de spanring.

De door een handelaar ooit erg enthousiast gepolijste kast is nog wel scherp, maar de satinering was ook meegepolijst. Goed afplakken, Scotchbrite, hupsee.

27 likes

Mooie opfrisbeurt voor een echte JLC klassieker. En een beetje te snel lopen is nog het ergste niet :slight_smile:

1 like

Ga deze ook niet op COSC willen krijgen. In de plus moet-ie wel, liefst binnen plus 15 of zo. Afregelen is een hele toer; kasthelften uit elkaar, en dan het zeer strak friction-fit klemmend uurwerk eerst heel subtiel loswrikken van het deksel.

1 like

Plaatje voor de sfeer

33 likes

Deze NA maar even waar hij hoort. Best lastig te krijgen maar ik had mazzel. Eenmaal in mijn handen was er geen weg terug.

Beter foto’s maak ik morgen bij beter licht.

56 likes

Een plaatje! Past mooi in de collectie!

1 like

Dank je. Ik denk het ook.

De vier JLC’s, van dressy tot sportief:

37 likes

Leuk JLC kwartet! Zo verschillend en leuk.

1 like

Laat maar komen! Ook een knaller deze en mooier dan de perpetual imho :+1:

Het is een top set geworden. Alleen de gouden dresser zegt me minder, maar dresswatches werken niet zo goed op foto vind ik :blush:

1 like

Gaaf Tom. Mooie aankoop weer!

1 like

Luxe hoor, heerlijk!

1 like

Prachtig!

1 like

Je bent toch niet op de zon aan het wachten he Tom?

3 likes

:sunglasses:

2 likes

Goedemorgen!

27 likes

Prachtig! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig Tom. Ik zie zo’n Polaris date wel zitten. Erg gaaf model. Daar zou ik er wel 1 voor weg willen doen :slight_smile:

1 like

Zeker een aanrader. Draagt heerlijk, sportief, kan ook op een kleinere pols en heeft klasse wat mij betreft.