Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Mooi dat je zoveel probeert. Ik wacht rustig af tot er wat van mijn gading bij zit.:grimacing:

1 like

Pffff, héél mooi. :heart_eyes:

1 like

:point_down:

3 likes

Ik denk donkergrijs alligator. Behoudend, ik weet het, maar het wordt snel te sportief of contrasterend. Echt een rotzak dit om te matchen.

2 likes

Check :+1:

2 likes

Ik kijk mee :face_with_monocle:

2 likes

Papieren liggen in de kluis en ik weet niet uit welk jaar deze is. Idd in 2011 uitgebracht. Ik zal bij een volgend bezoek eens kijken.

1 like


Aha!

28 likes

Ik vind alleen de tulpen die ze in de maan hebben geschilderd minder mooi bij dit model.

6 likes

:rofl::rofl::rofl: heb jij dat niet? Iedere dag staat daar een andere afbeelding

3 likes

:joy:
Ik zal eens kijken. Jij hebt waarschijnlijk de NL limited.

Maar serieus, wat een geweldig ding is dit toch!

2 likes

Tegen die moon van @Rolopalooza kan maar weinig op maar ik blijf de Memovox Parking toch ook wel heerlijk vinden

20 likes

Wat gaaf! Die tulpen reflectie in de maan :grin::ok_hand:

1 like

Ik ook :grin:

Dat had ik ook. Toen maar niet gedaan

24 likes

Prachtig. Mooie keuze!

Heel mooi!

1 like

Dit wordt straks weer mijn cal. 814K Memovox. :slight_smile:

Bij de demontage brak een koppelingsveertje, maar Huib had me al eerder verteld dat-ie in geval van nood wel het e.e.a. in huis had… En ja hoor. Die heb ik morgen in de bus. :ok_hand: :+1:

Opwindveer heb ik ook nieuw besteld, de oude zag er nog OK uit maar die lage amplitude (225/230) moest toch een oorzaak hebben. Werkje zat nog wel in de olie, maar ook niet overal de smering die ik zou hebben gebruikt. Beide opwindassen heb ik ook enkele honderdsten ingekort, dan sluiten ze in beide posities beter tegen de kast aan.

Deze Memovox is een ex van Krabong; was wel recent geserviced, maar ja - die opwindveer. Is niet meer regulier te vinden, de bestelde is NOS en komt via de USA.

JLC on a budget, op deze manier. Prijs van het horloge was redelijk scherp, en de onderdelen kosten me bij elkaar 65 euro; that’s it. De wijzerplaat is aan de onderzijde niet meer top, maar eenmaal achter het glaasje zie je daar nauwelijks iets van. Getuige deze eerder geplaatste foto. :slight_smile:

Ben ook heel blij met het (zeer betaalbare) prima bandje in 17/14mm; meteen maar twee besteld. Gesp is ook vintage JLC.

21 likes

Voor mij ook weer een JLC dagje.

15 likes